مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: عملیات بهسازی ۱۵ کیلومتر از مسیر محور مهران به گنبد پیرمحمد به عنوان دومین مسیر پرتردد زوار اربعین حسینی، آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 23 June 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، بیان داشت: محور مهران به گنبد پیرمحمد به عنوان دومین مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) محسوب می‌شود و ۱۵ کیلومتر از محدوده ترشابه تا گنبد پیرمحمد به دلیل سست بودن لایه‌های زیرسازی و جنس نامرغوب مصالح منطقه، هرساله دچار خرابی از نوع نشست‌های بحرانی می‌شود.
 
وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت جاده و نگهداری بهینه از آن، عملیات راهداری محوری این محور آغاز شده و پس از اتمام این عملیات بهسازی مسیر با آسفالت گرم و لکه گیری انجام خواهد شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: در این عملیات، لایه‌های سست و فاقد مشخصات با بیل مکانیکی برداشت شده و با استفاده از مصالح مرغوب، مقاطع مورد نظر در بیش از ۱۰۰ نقطه دارای خرابی بحرانی، بهسازی و مرمت می‌گردد.
 
چشمه خاور بیان داشت: همچنین پاک‌سازی قنوها، هدایت آب‌های سطحی به خارج از جاده، تنظیم بستر پل‌ها، ایمن‌سازی پرتگاه‌ها با دپوی خاکی و ریزش برداری در دستور کار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: بخشی از محور مهران به گنبد پیرمحمد در منطقه کوهستانی قرار دارد که بافت و جنس مصالح آن از نظر باربری و کیفیت پایین است و این مسیر در زمان جنگ و به صورت یک راه پدافندی از آن استفاده شده و از نظر پیچ‌ها، شیب‌های تند و زیرسازی از مشخصات فنی پایینی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام در پایان گفت: با انجام این عملیات راهداری، کیفیت تردد در این محور به طور قابل توجهی ارتقا خواهد یافت و ایمنی زائران اربعین حسینی (ع) نیز تامین خواهد شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار