رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
علی دلپیشه ظهر امروز در چهل و سومین نشست بررسی طرح تحول سلامت در استان ایلام اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت سهم مردم در پرداخت سهم درمان به هفت درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳ 21 June 2015
علی دل پیشه با بیان اینکه این طرح سبب کاهش پدیده زیرمیزی شده است، گفت: فعالیت بازار سیاه دارو با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: پس از اجرای این طرح 90 درصد داروهای عرضه شده در مراکز درمانی از محصولات و داروهای تولید داخل است و واردات و توزیع 10 درصد دیگر نیز با نظارت وزارت بهداشت انجام می شود.

وی گفت: ما در حد توان خود تلاش می کنیم که به مردم عزیز استان خدمت رسانی مطلوب داشته باشیم و در این راستا شش اتاق عمل به اتاق های بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام اضافه شده است.

دلپیشه عنوان کرد: مراکز تخصصی غدد،گوارش، آلرژی و مرکز تخصصی سرطان خون در استان ایجاد شده است و این مراکز کار و فعالیت خود را آغاز کرده اند به صورتی که دیگر نیازی به اعزام بیماران این حوزه ها به خارج از استان نداریم.

وی افزود: بیمارستان تک جنسیتی که قبلا نیز درباره احداث آن اخباری را منتشر کردیم تا پایان سال در ایلامراه اندازی می شود و امیدواریم در این بیمارستان بتوان با تکمیل کادر درمانی و پزشکی با حضور بانوان مجرب به بانوان استان خدمت رسانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: حضور خیرین در مسائل پزشکی در ایلام کم رنگ است و لازم است که خیران عزیز به موضوع درمانی توجه کنند.

وی گفت: وزارت درمان برای خرید و نصب تجهیزات پزشکی در استان ایلام 80 میلیارد ریال را اختصاص داده است که 20 میلیارد ریال باقی مانده نیز باید از سوی خود استان تامین شود که دانشگاه علوم پزشکی به به تنهایی قادر به تهیه این میزان اعتبار نیست و باید دستگاه های دولتی و خیرین در این مورد با دانشگاه همکاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار