معاون امورعمرانی استاندارایلام:
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: شرایط اقلیمی، محرومیت ها، جمعیت و بعد مسافت با مرکز باید در توزیع اعتبارات لحاظ شود.
کد خبر: ۷۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 11 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،شاپور پولادی معاون امورعمرانی استانداری ایلام گفت: شرایط اقلیمی، محرومیت ها، جمعیت و بعد مسافت با مرکز باید در توزیع اعتبارات لحاظ شود.
وی ادامه داد: شهرهای استان ایلام با توجه به شاخص های موجود و نداشتن درآمدزایی وابستگی شدیدی به کمک و حمایت دولت دارند و امیدواریم دولت یازدهم نگاه ویژه ای به این استان داشته و چتر حمایتی خود را همچون 2 سال گذشته گسترده تر کند.
معاون استاندار ایلام به موضوع ارزش افزوده در کشور به عنوان یک شاخص اشاره کرد و یادآور شد: توزیع درآمد ارزش افزوده هر شهرستانی با توجه به صنایع تجاری و صنعتی در همان شهرستان بین دهیاری ها و شهرداری ها توزیع می شود و طبیعی است شهرهای دارای صنایع از افزایش اعتباری برخوردار و شهرستان های کمتر برخوردار از این موضوع محروم هستند.
پولادی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در جهت رفع این محرومیت مصوبه ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن 20 درصد درآمدها را تجمیع و در اختیار سازمان همیاری شهرداری ها قرار می گیرد تا این حرکت جهشی بزرگ در کشور بوجود آورده است.
وی اضافه کرد: درآمد نفت در تمام کشور توزیع می شود که چنانچه شاخص ارزش افزوده همچون درآمدهای نفت تقسیم شود، شهرستان های محروم و فاقد صنایع در مسیر شکوفایی قرار می گیرند.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام به عملکرد دولت یازدهم در دهیاری ها و شهرداری های استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات دهیاری های استان سال گذشته نسبت به سال 92 افزایش 2 برابری داشته است.
پولادی به مسوولیت شوراهای روستا به عنوان بازوان اجرایی دولت و در پیش بودن انتخابات و نقش شورای اسلامی روستاها پرداخت و اظهار کرد: بار اصلی برگزاری انتخابات در روستاهای استان بر دوش شورای اسلامی همان روستا است و امیدواریم در شورایعالی استان های کشور مصوبه ای جهت کمک به این موضوع پیش بینی و اجرایی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار