کد خبر: ۱۱۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 12 October 2015

مدیر امور آب و فاضلاب چرداول گفت: در شهریورماه امسال، 12 فقره انشعاب غيرمجاز شناسايي و به مجاز تبدیل شدند.

به گزارش تابناک ایلام، مهندس «احمد منصوری» اظهار کرد: يكي از فعاليت‌هايي كه به‌صورت جدي و با قاطعيت در آبفاي این شهرستان پيگيري مي‌شود، جمع‌آوري و قطع انشعابات غیرمجاز است.

وی انشعابات غيرمجاز را به‌عنوان مهم‌ترين عامل هدر رفت آب دانست و افزود: ايجاد عدم تعادل فشار در شبكه توزيع به علت غيربرنامه‌اي بودن انشعابات، احتمال نشت آلاينده‌ها به شبكه در هنگام كاهش فشار شبكه، احتمال ايجاد آلودگي در شبكه هنگام اتصال به شبكه، استفاده بیش‌ازحد استاندارد يا حد نياز از آب به علت عدم اندازه‌گيري، عدم پرداخت آب‌بها، تشديد نشت از اين انشعابات و نصب غيراصولي آن ازجمله مشكلاتي است كه انشعابات غيرمجاز به وجود مي‌آورند.

مدیر امور آب و فاضلاب چرداول ادامه داد: در طول این مدت تعداد 16 مورد تعویض کنتورهای خراب، پنج مورد تعمیر شیرآلات اصلی شبکه، دو مورد بازسازی شیرآلات شبکه، واگذاری انشعاب آب جدید به تعداد هفت رشته، انجام تعمیرات شکستگی‌های شبکه (اصلی و فرعی) انشعابات به تعداد 32 مورد و اصلاح و استانداردسازی انشعابات آب قدیمی و فرسوده در سطح این امور صورت گرفته است.

منصوری خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال در چندین عملیات اجرایی جداگانه، بخشی از شبکه‌های قدیمی و فرسوده از مدار آب‌رسانی شهر سرابله خارج شدند و لوله‌هایی با جنس و کیفیت استاندارد و به قطر متناسب با جمعیت ساکن در محل اجرای طرح در شبکه توزیع آب شهری قرار گرفتند.

وی در زمینه تأمین آب شرب شهر سرابله، عنوان کرد: آب شرب این شهر از طریق سه حلقه چاه فعال تأمین می‌شود که این مقدار آب تولیدی به مخازن شهر که 3500 مترمکعب حجم دارند، وارد می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار