بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر ایلام با حضور 9 گروه نمایشی از شهرستان های، ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان و ملکشاهی فعالیت خود را در شهر ایلام آغاز کردند.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 12 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر ایلام با حضور 9 گروه نمایشی از شهرستان های، ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان و ملکشاهی فعالیت خود را در شهر ایلام آغاز کردند.

در همین ارتباط دبیر جشنواره تئاتر استانی گفت: در مجموع 28 کار نمایشی از گروه های نمایشی فعال استان متن ارسال کردند و آمادگی خود را برای بازبینی اعلام کردند اما در مجموع 14 کار آماده ی بازبینی شد و 14 کار دیگر یا انصراف دادند و یا با آیتم زمانبندی که ما در نظر گرفته بودیم به بازبینی نرسیدند.
شهریار غلامپور در ادامه افزود: از بین 14 کاری که مورد بازبینی قرار گرفت 9 اثر به جشنواره راه پیدا کردند که پراکندگی آن بین شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران، ملکشاهی و ایوان است.
وی در خصوص انتخاب داوران این جشنواره اذعان داشت: با توجه به هماهنگی های که با اداره کل هنرهای نمایشی داشتیم در بین گزینه های پیشنهادی و بررسی آنها که توسط شورای اداره کل که جمعی از کارشناسان و متخصصان هستند و حتی متخصصانی در حوزه نمایش هم داشتند
نهایتاً از میان گزینه هایی که بود آقای دکتر علی عسگر علیزاده مقدم دکترای تئاتر و رامین پرچمی بازیگر تئاتر و تلویزیون و حسن رونده از کارشناسان ارشد تئاتر انتخاب و دعوت شدند.
غلامپور در پاسخ به
سؤال حذف کارگاه های نقد و بررسی بعد از نمایش هر اثر گفت: ما در سنوات گذشته جلسه نقد و بررسی آثار را داشتیم اما این جلسات آسیب داشتند و متأسفانه با تحقیقاتی که انجام گرفت آسیب این کارگاه ها از محاسن آن بیشتر بود و در مجموع در شورا تصمیم به حذف این کارگاه ها را گرفتیم.
وی همچنین تصریح کرد: ضمن اینکه علاوه بر آسیب این کارگاه ها بحث فشرده بودن زمانبندی ما برای نمایش آثار وجود داشت و همانطور که مشاهده می فرمایید آثار در مجموع سه روز و در دو نوبت صبح و عصر نمایش داده می شوند که بحث وجود کارگاه در بین آنها عملا ممکن نبود.
دبیر جشنواره تئاتر به کمبود بودجه و تعویق جشنواره در سه نوبت اشاره کرد که: ما سه بار برگزاری جشنواره را به تعویق انداختیم که تنها عامل ان کمبود بودجه بود و همین حالا که نیز با برگزاری این جشنواره در خدمت شما هستیم با کمبود اعتبار مواجهه هستیم.
غلامپور در ادامه از انتشار بولتن این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: بولتن جشنواره در حال آماده سازی است و بناست تمام اخبار، گفتگو ها و بیانیه و نتایج داوری نیز در آن درج شود و برای ارائه ی این بولتن به شکل دلخواه ما به یک هفته زمان نیاز داشتیم و برنامه ی توزیع بولتن را به چند روز پس از برگزاری جشنواره معوق کرده ایم.
غلامپور در پایان با تشکر از خبرگزاری کردپرس گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده بیشتر از پیش در خدمت هنرمندان باشیم و هنر نمایشی در استانمان توسعه بیابد./پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار