سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام:
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: در سال جاری ۸ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با ظرفیت آموزش ۲ هزار نفر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ 28 May 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا رئیسی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام بیان داشت: ۸ مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با ظرفیت آموزش دو هزار نفر در قالب یک میلیون نفر ساعت آموزش سال جاری در استان ایجاد می‌شود.
وی افزود: این مراکز در سپاه امیرالمومنین(ع)، ستاد انتظامی و دانشگاههای ایلام، آزاد، فرهنگیان، باختر، دانشکده فنی و پیام نور ایجاد می‌شود.
 
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام، با اشاره به نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار و به روز، ادامه داد: مرکز مدیریت و مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) به منظور ارتقاء توانمندی‌های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره‌های آموزشی شروع به کار خواهد کرد.
 
رئیسی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های تحولی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و در جهت ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهی و سربازان وظیفه اقدام به ایجاد ۸مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) نموده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، آینده شغلی جوانان جویای کار مهیا می‌شود.سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام، بیان داشت: ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌های استان گامی مثبت جهت توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.
 
وی عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند در کنار تحصیلات دانشگاهی از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به طور همزمان بهره‌مند شوند.

رئیسی تاکید کرد: با آموزش‌های مهارتی می‌توان به راه‌اندازی کسب و کار و توسعه آن توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از گذشته امیدوار بود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار