مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: سایت احیا و تکثیر "مانشت و قلارنگ" شاهد ۶ مورد زاد و ولد گوساله‌ی گوزن زرد ایرانی در بهار امسال بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 29 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضامحمدی اظهار کرد: این گوساله‌های گوزن زرد ایرانی، پس از یک سال وقفه در زادآوری این سایت متولد شده‌اند.

وی در خصوص علت ایجاد وقفه زاد و ولد در سایت "مانشت و قلارنگ" توضیح داد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ رأس گوزن بالغ نر و ماده از این سایت به استان خوزستان منتقل شد و با توجه بروز خشکسالی و اینکه گوزن‌های باقیمانده سایت ایلام در سن باوری و لقاح نبودند، زاد و ولد گوزن زرد ایرانی در سایت احیا و تکثیر "مانشت و قلارنگ" در بهار سال گذشته روی نداد.

محمدی یادآور شد: اولین زادآوری بهار امسال این گونه جانوری، چهارم اردیبشهت ماه رخ داد و به تدریج پنج گوساله دیگر نیز در این مدت متولد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بدون احتساب این ۶ گوساله، تعداد گوزن های بالغ سایت مانشت و قلارنگ ۳۲ راس شامل ۲۲ گوزن ماده و ۱۰ گوزن نر است.

محمدی با بیان اینکه سایت "مانشت و قلارنگ" یکی از موفق‌ترین سایت‌های تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در سطح کشور است، افزود: در طی سال‌های اخیر تاکنون ۵۵ راس گوزن بالغ نر و ماده از ایلام به استان‌های خوزستان، یزد و اردبیل فرستاده شده و سال گذشته نیز ۲ راس گوزن نر بالغ از مازنداران به این سایت آورده شد./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار