مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۷ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان‌ها توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 16 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام،بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مقدار ۵۷ هزار و ۷۳۲ تن انواع کود شیمیایی شامل اوره، سوپر فسفات تریپل، سولفات پتاسیم و فسفات ۱۳ درصد توسط شبکه کارگزاری بین کشاورزان ۱۲ شهرستان استان ایلام توزیع شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ توزیع کود یارانه‌ای نسبت به سال قبل بیش از ۷۵۷ تن افزایش داشته است. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام: از این مقدار کود توزیعی ۴۸ هزار و ۱۳۶ تن کود ازته بوده است.

بیگی خاطرنشان کرد: کودهای تخلیه شده در انبار مرکزی پس از تایید آنالیز بلافاصله به انبارکارگزاران در شهرستان‌ها حمل و سپس بین کشاورزان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: تخصیص کود به کشاورزان براساس اطلاعات زمین و محصول ثبت شده در سامانه جامع پهنه‌بندی و از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی انجام می‌شود و این سامانه امکان رصد، کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل گیرنده را فراهم می کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام، اظهار داشت: کودهای فوق در قالب تعداد ۱۰۸۱۵۰ حواله به مقدار ۶۱ هزار و ۹۸۹ تن صادر و توزیع شده است.

وی بیان داشت: این مقدار کود توسط ۶۵ کارگزار بخش خصوصی در مناطق مختلف استان توزیع و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار