مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: این میزان در سال گذشته ۴۷۵ مگاوات بوده که در حال حاضر از پیک سال قبل عبور کرده و کنترل و مدیریت در پیک بار و بین عرضه و تقاضای برق داشته باشیم و کنترل مصرف برق در سال جاری امری بسیار لازم و ضروری است.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸ 22 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  ولی الله ناصری  شامگاه جمعه در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: در سال پیش رو ۷۸ هزار مگاوات نیاز به برق در کشور وجود دارد و این در حالی است که در یک بررسی کارشناسی ۱۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات نسبت به نیاز مصرف، ناترازی وجود دارد.

وی با با بیان اینکه بر این اساس نیاز است که مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف در دستور کار قرار گیرد، گفت: امسال ۱۸۰ اقدام در راستای کنترل و مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به برگزاری پویش " با انرژی" در راستای فرهنگ سازی در کنترل و مدیریت مصرف برق، گفت: عبور از پیک مصرف برق در این استان نیازمند همراهی مشترکان است.

ناصری با تاکید بر اینکه برای مصرف خانگی، صنعت، کشاورزی و سایر مصارف باید حتما رشد منطقی در حد ۲ درصد داشته باشیم، افزود: در حال حاضر رشد ۱۵ درصدی را در خردادماه تجریه کردیم و در برخی از روزها میزان رشد مصرف برق به ۱۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری پویش" با انرژی" در سطح کشور، افزود: این پویش در راستای کنترل و دعوت به فرهنگ سازی در مدیریت مصرف برق در حوزه خانگی، اداری، تجاری و سایر حوزه ها است و مکمل برنامه مدیریت مصرف برق در سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به اینکه در برنامه سال گذشته به ازای هر کیلو وات کاهش در مصرف برق تا ۲۰ هزار ریال پادش به همشهریان اختصاص می یافت، تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۵ میلیارد ریال پاداش کاهش مصرف برق به هم استانی های ایلامی اختصاص یافت.

ناصری گفت: امسال در قالب پویش با انرژی با همراهی بخش های مختلف، در حوزه های تبلیغات محیطی، صدا و سیما، نهادها، دستگاه های اجرایی، حوزه های اداری، استانداری ها، فرمانداری ها، سپاه و بسیج، دانش آموزان در بستر شاد و سایر سازمان ها، در خصوص فرهنگ سازی به صورت محله محور اقدام می شود و از مردم برای کاهش انرژی به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ دعوت می شود و برای این کاهش مصرف نیز با قرعه کشی، جوایزی ارزنده ای نیز برای همشهریان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با ثبت نام در برنامه (اپلیکیشن) "با انرژی" سه گیگ اینترنت رایگان اختصاص پیدا می کند و برای همه شرکت کننندگان نیز جوایز ارزشمندی در نظر گرفته شده است، برای هر کیلو وات ساعت کاهش در مصرف انرژی، هم استانی های عزیز ایلامی هم مشمول شرکت در مسابقات و هم مشمول پاداش کاهش مصرف برق می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با دعوت از هم استانی های عزیز ایلامی برای شرکت در این پویش، گفت: امید است با همراهی مردم، امسال یک عبور موفق با یک کار مشارکتی در عبور از پیک مصرف برق در استان داشته و زمینه بهره مندی بیشتر بخش های مولد اقتصادی و تولیدی کشور از جمله صنعت، از انرژی برق فراهم شود./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار