رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : از ۲ هفته آینده همه اسناد در سراسر کشور به‌صورت الکترونیک صادر خواهد شد. این اسناد از ضریب امنیتی بالایی برخوردار هستند و امکان جعل آنها متصور نیست که این امر بیانگر آن است که سازمان ثبت در حال انجام مأموریت‌های مختلف است.فته آینده همه اسناد در سراسر کشور به‌صورت الکترونیک صادر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳ 04 June 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ بابایی بیان داشت : قانون الزام به تنظیم اسناد اموال غیرمنقول ۱۵ ماده دارد؛ اما هر یک از این مواد آئین نامه ویژه خود را لازم دارد.

وی اظهار کرد :  رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی اخیر تاکید کرد که باید ساز و کار اجرایی این قانون و امکانات لازم برای اجرای آن فراهم شود و بستر لازم برای ایجاد زیر سامانه‌ها فراهم شود.

بابایی از دادستانی کل کشور درخواست کرد در صورتی که برخی از دستگاه‌ها در زمینه اجرای این قانون همکاری لازم نداشتند از نظر ترک فعل، تحت تعقیب نظارتی قرار بگیرند.

وی ادامه داد : کمیته‌های تنظیم قوانین و مقررات باید تدوین و تهیه آئین نامه‌های اجرایی مربوط به قانون «الزام به تنظیم سند رسمی معاملات اموال غیرمنقول» را آغاز کنند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد :  انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط، سازمان ثبت را در اجرای این مأموریت سنگین همراهی کنند و فرصت خوبی برای قوه قضائیه است تا شاهد کاهش ورود پرونده‌های قضائی به این دستگاه باشیم./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار