مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۱۴۳ هزار هکتار از مناطق ایلام تحت مدیریت محیط زیست است و در حال حاضر ۴۴ گونه پستاندار، ۲۰۰ گونه پرنده، ۴۲ گونه خزنده و ۷ گونه لاک‌پشت در استان وجود دارد که نیازمند حفاظت و توجه ویژه‌ است.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 08 June 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام، بیان داشت: منطقه حفاظت شده کولگ به لحاظ تنوع جانوری از جمله قوچ، میش، کل و بز نیازمند حفاظت و توجه بیشتری است.
 
وی افزود: حفاظت از سلامت یک موجود زنده اقدامی مشکل، درخور توجه و ستودنی اما در عین حال لذت بخش و روح نواز است و تمامی کارکنان و دوستداران بر حفظ، نگهداری و پاسداشت سلامت محیط زیست و زمین که مایۀ حیات و تکامل همه جاندارن از جمله انسان است همت می‌کنند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: ۱۴۳ هزار هکتار از مناطق استان تحت مدیریت محیط زیست است و در حال حاضر ۶۰ نفر محیط بان و ۱۲ رئیس اداره مشغول به خدمت هستند.
 
محمدی اظهار داشت: طبق استاندار جهانی به ازای هر هزار هکتار، یک نفر محیط بان نیاز هست که در استان خوشبختانه این تعادل رعایت شده است.
 
وی همچنین به خدمات دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم اقدامات مطلوبی از جمله خرید ۱۷ دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه تویوتا هایلکس از محل اعتبارات کشوری و یک دستگاه امیکو و سمند از اعتبارات استان انجام گرفته است.
 
وی خریداری تجهیزات انفرادی محیط بانان و یگان حفاظت را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: خرید یک دستگاه دوربین دید در شب و دوربین چشمی به تعداد مورد نیاز، اخذ مجوز بی‌سیم بعد از گذشت یک دهه و... را از اقدامات دیگر دولت سیزدهم دانست.
 
محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در محیط زیست استان ۴۴ گونه پستاندار و ۲۰۰ گونه پرنده و ۷ گونه لاک پشت و دوزیستان و تقریبا ۴۲ گونه خزنده وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام عنوان کرد: ۴ منطقه حفاظت شده کولگ، کبیرکوه ، دینارکوه، مانشت و قلارنگ در استان ایلام وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت و حمایت از محیط زیست وظیفه عمومی و همگانی است، افزود: سازمان محیط زیست به لحاظ تنوع قوانین محیط زیستی مقدور به حفاظت از طبیعت خدادادی و حراست از مناطق و عرصه های طبیعی و پایش واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی و ... نیست و تحقق این مهم نیازمند همکاری و همیاری همه مردم است.

وی در پایان گفت: بی شک حفاظت از محیط زیست در گرو فرهنگ سازی است و امید است رسانه‌ها جهت تحقق این امر همکاری های لازم را با محیط زیست استان داشته باشند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار