مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: با تلاش جهادی و اقدامات انجام شده، مشکل افت فشار سه روستای درگه، چم انار و گنبد پیرمحمد (ع) شهرستان ملکشاهی برطرف و جمعیتی بیش از سه هزار و ۱۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ 23 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد محمدی اظهار کرد: با تلاش جهادی و اقدامات انجام شده، مشکل افت فشار سه روستای "درگه"، "چم انار" و "گنبد" شهرستان ملکشاهی برطرف و جمعیتی بیش از سه هزار و ۱۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام افزود: این شرکت با تهیه لوله و اتصالات موردنیاز، رفع گرفتگی خطوط انتقال آب، بهسازی چشمه و همچنین حفاری‌های جدید، مشکل افت فشار آب روستاهای مذکور را رفع کرد.

وی با اشاره به اجرای عملیات افزایش انتقال آب سد ایلام به شهرستان ملکشاهی، یادآور شد: طی روزهای گذشته و با افزایش ظرفیت انتقال آب این سد از ۷۰ به ۱۵۵ لیتر در ثانیه، مشکل کمبود آب آشامیدنی چندین ساله شهرهای ارکواز،مهر و دلگشا و هشت روستای این شهرها نیز برطرف شد.

 محمدی در خصوص طرح آبرسانی به ملکشاهی، گفت: این طرح از سال ۱۳۹۱ آغاز شده بود؛ اما به دلایلی از جمله تخصیص‌نیافتن اعتبار کافی به پروژه‌ای زمان‌بر تبدیل شد.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر چهار پیمانکار در بخش سازه‌ای طرح آبرسانی به ملکشاهی مشغول فعالیت هستند که تصفیه‌خانه آب در بخش سازه، بیش از ۸۰ درصد و در بخش تجهیزات ۳۴ درصد پیشرفت دارد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی این پروژه در سال گذشته هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات سال جاری هزار میلیارد ریال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بخش فرایندی (فرایندهایی که کار تصفیه را انجام می‌دهند) در پایان خرداد امسال و محوطه‌سازی و دیوارکشی تا شهریور به بهره‌برداری برسد.

 محمدی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و مردم ملکشاهی از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شوند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار