رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت : 3 هزار و ۷۶۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید غیرقابل مصرف از مراکز عرضه و تولید، ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ 27 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پور بیان داشت : طی ۳ ماهه اول امسال، بیش از ۱۹ هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی توسط بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان ایلام انجام شده است .

وی اظهار کرد: این تعداد بازدید به‌منظور سلامت و بهداشت عمومی و نظارت برفرآورده‌های خام دامی، استحصالی و خوراک و نهاده‌های اولیه مصرفی در واحدهای دام و طیور استان بوده است.

ابراهیم پور افزود : در این بازدیدها ۳ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید غیرقابل مصرف از مراکز عرضه و تولید، ضبط و معدوم شد.

وی تاکید کرد :  همچنین به ۵۱۵ مورد از مراکز، تذکر کتبی رعایت مسائل بهداشتی  داده شده و در همین راستا ۱۴۱ مورد نمونه‌گیری برای قضاوت محصولات مختلف گرفته شده است و تعداد ۶۶ واحد متخلف به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد  : در بازدید کارشناسان از کشتارگاه‌های دام  تعداد ۴ هزار و ۳۲۰ رأس دام سبک کشتار و مورد بازدید قرار گرفته که ۶۶ هزار ۹۲۴ کیلوگرم از لاشه آنها  مورد تأیید بوده است. همچنین تعداد ۴۳۸ رأس دام سنگین نیز در کشتارگاه‌های استان کشتار و بازدید بهداشتی شده و برای ۹۴ هزار ۲۳۲ کیلوگرم از لاشه آنها اجازه مصرف صادر شده است.

وی یادآور شد :  به تعداد یک میلیون و ۶۹۱ هزار ۲۴۷ قطعه طیور کشتار و مورد بازدید قرار گرفته است، که تعداد ۳ هزار و ۹۹۶ قطعه ضبط و معدوم شده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار