معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : مقام معظم رهبری عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران را «شب قدر انقلاب» توصیف کرده‌اند که این توصیف زیبا بیانگر اهمیت جایگاه عملیات کربلای یک و شهر مهران در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 27 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سردار حسین معروفی در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران بیان داشت : دشمن اکنون به برکت خون شهدا و رشادت و از خودگذشتگی ایثارگران و باوجود گذشت بیش از ۳۵ سال از پایان جنگ تحمیلی، جرات حمله و دست درازی به خاک ایران اسلامی را ندارد.

وی افزود : 188  هزار شهید با فدای خون پاک و جان عزیز خود اجازه ورود بیگانگان به خاک مقدس ایران را ندادند و از خاک و ناموس این مملکت جانانه و بدون چشمداشت دفاع کردند تا هیچ دست و چشم ناپاکی به خاک و ناموس ایران اسلامی تعدی نکند.

سردار معروفی ادامه داد :  بعد از پیروزی انقلاب، دشمن با تحریک صدام به مصاف ایران آمد و جنگ طولانی مدت تحمیلی را علیه ایران شکل داد و شهرهای مرزی استان های مختلف از جمله مهران را تصرف و اشغال شهر مهران را در مقابل تصرف فاو ذکر کرد.

وی تاکید کرد : ایمان به خداوند و امدادهای غیبی، ولایتمداری، تبعیت از دستورات امام راحل بعنوان ولی فقیه باعث پیروزی رزمندگان ایرانی و تقویت شجاعت و جسارت آنها در برابر تحرکات دشمن تا بن دندان مسلح رژیم بعث می‌شد و حماسه‌های بی‌بدیل و بی مانندی را خلق می‌کردند.

سردارمعروفی خاطرنشان کرد : ماهیت جنگ هرچند خسارت‌آور و کشنده و محنت‌زاست اما در جنگ عراق با ایران با توجه به اینکه روح معنویت و رسیدن به قرب الهی در بین رزمندگان و عملیات دفاع مقدس موج می‌زد، شهادت فرماندهان و معاونان آنها هیچ خللی در ادامه راه جهاد ایجاد نمی کرد.

وی گفت : ۹۵ درصد وصیتنامه شهدا توصیه به ولایت پذیری و توجه و تمکین به فرامین الهی و دستورات دین مبین اسلام است که این اشتراکات در این وصیت نامه‌ها، نگاه ژرف آنان به معنویت و تبعیت از خداوند را نشان می دهد.

وی یادآور شد : در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در گام نخست حضور پرشور و گسترده مردم و در مرحله بعد انتخاب یک رییس جمهور دارای ویژگی‌هایی همچون شجاعت، استکبارستیزی، متعهد به آرمان های نظام و انقلاب، پیرو گفتمان امام و رهبری و متکی به ظرفیت داخلی در تعیین سرنوشت و حاکمیت انقلاب اهمیت دارد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار