معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن ارشاد:
نخستین هفته‌های قرآن و عترت در 6 ماهه دوم سال، آذرماه در استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 27 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در هشت استان، گفت: نخستین هفته‌های قرآن و عترت در 6 ماهه دوم سال، آذرماه در استان فارس برگزار می‌شود.

اصغر امیرنیا معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد در نشست خبری که امروز 5 آبان‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌وسیله هنر و انتقال آن به افراد است. ما قصد داریم به افرادی که در زمینه‌های مختلف فعالیت‌ می‌کنند، نشان دهیم که اگر کسی بخواهد در زمینه قرآن، آثار فاخری تولید کند، منابع گسترده‌ای دارد.

وی شناسایی استعدادهای قرآنی را یکی دیگر از اهداف برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها عنوان کرد و گفت: این هفته‌ها در استان‌هایی هم‌چون کرمانشاه، فارس، اردبیل، ایلام، کردستان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

امیرنیا از مشارکت 90 درصدی دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری هفته‌های قرآن و عترت استان‌ها، خبر داد و افزود: در گام نخست ما فکر می‌کردیم 50 درصد از دستگاه‌ها در برگزاری این هفته‌ها با ما مشارکت داشته باشند، اما به لطف خداوند حدود 90 درصد از دستگاه‌ها برای برگزاری و حمایت از این برنامه اعلام آمادگی کردند.

معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه پوسترهای هفته‌های قرآن و عترت آماده شده و در زمان مناسب اعلام می‌شود، گفت: در این هفته‌ها برنامه‌های مختلفی هم‌چون تجلیل از شهدای قرآنی با عنوان قرآن و ایثار، نصب المان‌های قرآنی در بوستان‌ها و میادین شهرها و ایجاد موزه‌های قرآنی در استان‌ها تدارک دیده شده است.

وی در ادامه به زمان برپایی هفته‌های قرآن و عترت استان‌ها اشاره کرد و افزود: هفته‌های قرآن و عترت در نیمسال دوم سال، آذرماه در استان فارس و در استان‌های کرمانشاه، اردبیل، کردستان و سیستان و بلوچستان دی‌ماه برگزار می‌شود؛ هوچنین استان‌های مازندران، ایلام و کرمان هم‌زمان با دهه مبارک فجر هفته‌های قرآن و عترت را برگزار می‌کنند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار