رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از برآورد کارشناسی میزان خسارت وارده سیل اخیر به صنایع و صنوف شهر ایلام خبر داد و گفت: خسارت وارده به صنایع تولیدی و صنوف شهر ایلام بسیار زیاد بوده است.
کد خبر: ۱۲۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 16 November 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از برآورد کارشناسی میزان خسارت وارده سیل اخیر به صنایع و صنوف شهر ایلام خبر داد و گفت: خسارت وارده به صنایع تولیدی و صنوف شهر ایلام بسیار زیاد بوده است.
به گزارش تابناک ایلام، یارلله نصیری روز یکشنبه اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه در اسرع وقت تیم های کارشناسی با هدف برآورد میزان خسارت وارده به واحدهای زیر مجموعه این بخش تشکیل و در اولین فرصت از محل های آسیب دیده بازدید به عمل آمد و نسبت به برآورد خسارت و زیان های وارده اقدام شد.
وی افزود: در بخش بازار و اصناف در مسیر سیل تاکنون تعداد 502 واحد خسارت دیده شناسایی و کارشناسی شدند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام میزان خسارت وارده به این واحدها بالغ بر 262 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: برآوردهای موجود حاکی از آن است که صنوف پوشاک و لوازم خانگی متحمل بیشترین خسارت شده اند.
نصیری با اشاره به بخش صنایع و واحدهای تولیدی خسارت دیده ادامه داد: در حوزه واحدهای صنعتی و معدنی تاکنون 35 واحد که بیش از 38 میلیارد ریال خسارت دیده اند شناسایی و دسته بندی شده اند.
وی در جمع بندی خسارت وارده به بخش صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با توجه به اطلاعات موجود و برآورده های اولیه تیم های کارشناسی کل خسارت وارده به این بخش بالغ بر 300 میلیارد ریال برآورد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان ایلام با اشاره به تجربه کسب شده در این سیل اظهار کرد: بنگاههای اقتصادی بایستی بیش از گذشته به مقوله بیمه کسب و کار خود اهتمام ورزند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن شرکت های بیمه و کارشناسان مربوطه نیز از این فرصت برای معرفی و شناساندن خدمات بیمه ای بهره گیری نمایند تا در آینده از تحمیل هزینه های گزاف و بعضا ویران کننده جلوگیری شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: بخش زیادی از واحدهای صنفی و حتی صنعتی توان فعالیت دوباره خود را از دست داده و به شدت آسیب دیده اند.
نصیری گفت: متاسفانه خسارت وارده به صنایع تولیدی و صنوف شهر ایلام بسیار زیاد بوده و جبران این موضوع بسیار سخت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار