سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق هشدار داد:
هرگونه ورود بدون روادید و گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) به خاک عراق تبعات قانونی و امنیتی برای خود انان ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۳۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 22 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق هشدار داد: هرگونه ورود بدون روادید و گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) به خاک عراق تبعات قانونی و امنیتی برای خود انان ایجاد می کند.
حسن دانایی فر روز شنبه در نشست هماهنگی استقبال از زوار اربعین حسینی کربلای معلی با حضور معاون استاندار ایلام و استاندار واسط عراق و نیز معاون وزیر داخلی و مسئول گذرگاه های مرزی عراق در پایانه مرزی مهران برگزار شد، از مردم و زائران اربعین خواست: تحت هیچ شرایطی بدون روادید و گذرنامه برای ورود به عراق اقدام نکنند.
وی خاطر نشان کرد: برخلاف سال گذشته که در چنین مناسبت هایی گاه زائران ایرانی می توانستند با کارت ملی نیز به عتبات عالیات سفر کنند امسال این قانون برداشته شده و زائران حتما باید با دریافت روادید و همراه داشتن گذرنامه وارد این کشور شوند.
سفیر ایران در بغداد با ذکر اینکه براساس مقررات جدید دولت عراق ورود زوار بدون گذرنامه جرم تلقی می شود، اضافه کرد: افزون بر مجازات قانوئی که این کشور برای ورود غیر مجاز مصوب کرده، مساله افزایش مخاطرات امنیتی نیز برای ورود بدون گذرنامه مورد نظر است.
وی از مقامات مرزی خواست که در جریان مراجعه زوار برای ورود به عراق تحت تاثیر احساسات یا اصرار قرار نگرفته و بخاطر تامین امنیت خود هموطنان از ورود بدون گذرنامه انان به طور جدی جلوگیری کنند.
دانایی فر با اشاره به اقدام های طرف عراقی برای استقبال از زوار اربعین حسینی و نیز تلاش دولت جمهوری اسلامی برای تسهیل روند تردد زوار که تا داخل عراق امتداد دارد ، مجموعه تلاش های دو کشور را قابل تقدیر و مجدانه ذکر کرد.
وی گفت: در چند ماه گذشته مسئولان مرتبط دولت عراق نشست های مستمری برای آمادگی و هماهنگی استقبال از زائران برگزار کرده اند که سفارت ایران نیز دراین نشست ها شرکت داشته است.
در این نشست جمعی از مسئولان دو استان ایلام و واسط و نیز خبرنگاران رسانه های عراقی شرکت داشتند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار