رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی:
مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای عبور زائران به کربلا در نظر گرفته شده و پلیس توصیه کرده تا زائران مرز مهران را برای انجام این سفر معنوی انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۳۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 23 November 2015
رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی از اختصاص مرز ویژه شلمچه برای عبور اتباع بیگانه برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا خبر داد و گفت: یک شیفت کاری دیگر به مجموعه کاری خادمان پست برای صدور یک روزه گذرنامه اضافه می شود.
محمد بابایی روز دوشنبه اظهار کرد: مرز ویژه ای برای اتباع بیگانه و تمام مهاجرانی که در ایران اسلامی میهمان هستند، اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: افرادی هم که دارای کارت اقامت در ایران هستند یا افرادی که به عنوان ترانزیت ایران را انتخاب کرده اند، فقط از مرز شلمچه می توانند برای رفتن به کربلا تردد کنند.
بابایی با بیان اینکه این افراد باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند، گفت: مرزهای مهران و چزابه پذیرای آنها نیست.
رئیس پلیس گذرنامه ناجا با تاکید براینکه این افراد باید با در دست داشتن سه مدرک از مرز شلمچه تردد کنند یادآور شد: زائران کربلای معلی باید پاسپورت و ویزای معتبر و همچنین روادید دو بار ورود به همراه داشته باشند.
بابایی در توضیح مدرک روادید دو بار ورود گفت: این افراد یک بار وارد ایران می شوند و از مرز به عراق می روند و مجددا به کشور بر می گردند که براین اساس باید این روادید را به همراه داشته باشند.
بابایی خاطرنشان کرد: افرادی که مقیم هستند مثل دانشجویان، سربازان و سایر افراد نیز باید پاسپورت معتبر، پروانه اقامت معتبر، روادید خروج و مراجعت و ویزای کشور عراق را همراه خود داشته باشند.

*** صدور و ارسال گذرنامه در یک روز
رئیس پلیس گذرنامه ناجا در پاسخ به سئوال ایرنا که برای تسهیل صدور ویزا چه اقدامی انجام داده اید، گفت: برای تسهیل در تحویل گذرنامه روز گذشته - یکشنبه - مصوب شد تا خادمان پست یک شیفت دیگر به مجموعه کاری خود اضافه کنند و در سه شیفت گذرنامه را به هموطنان ارسال کنند.
بابایی افزود: پیش از این گذرنامه در دو روز صادر و ارسال می شد اما با اضافه شدن شیفت کاری خادمان پست در یک روز انجام می شود و این اقدام تا بعد از اربعین ادامه دارد.
مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای عبور زائران به کربلا در نظر گرفته شده و پلیس توصیه کرده تا زائران مرز مهران را برای انجام این سفر معنوی انتخاب کنند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام، کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی به عتبات عالیات است که سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان در اربعین امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار