معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت:
بیشترین معلولیت‌های مادرزادی و ژنتیکی و ... در ایلام در میان فرزندان دوم است.
کد خبر: ۱۴۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 07 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: بیشترین معلولیت‌های مادرزادی و ژنتیکی و ... در ایلام در میان فرزندان دوم است.

فرمان عزیزنیا روز گذشته اظهار داشت: در مجموع 11 هزار و 126 نفر معلول در استان ایلام شناسایی شده‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: از این تعداد 6 هزار و 270 نفر به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و مابقی از مزایای تحصیلی، اشتغال، بهبود تغذیه و سایر خدمات سازمان به صورت غیر مستمر بهره می‌گیرند.

وی ادامه داد: عمده‌ترین نوع معلولیت در استان ایلام در بخش جسمی حرکتی با بیش از 4 هزار نفر و بیش از 2 هزار نفر ذهنی هستند و بیش از یک‌هزار نفر معلول بینایی بوده و بیش از یک‌هزار نفر هم معلول شنوایی هستند.

این مسئول اضافه کرد: 137 نفر از معلولان استان گفتاری و 658 نفر از معلولان استان جزء بیماران روانی هستند که از خدمات مختلف حمایتی و تخصصی بهزیستی استان ایلام بهره‌مند می‌شوند.

عزیزنیا تصریح کرد: 887 نفر نیز معلول سالمند و یا سالمند معلول در استان ایلام وجود دارد که از خدمات سازمان بهزیستی استان ایلام بهره‌مند هستند. بیشترین دلایل معلولیت در استان ایلام به صورت مادرزادی و ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی به ترتیب ذکر شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: 6 هزار و 179 نفر از 11 هزار نفر معلولان استان ایلام شامل این دسته یعنی معلولیت‌های مادرزادی و ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی هستند و مابقی مربوط به و سوانح شغلی و رانندگی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین آمار معلولان در میان فرزندان دوم خانواده‌های ایلامی است و فرزندان اول و سوم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: از نظر میزان تحصیلی بیش از 4 هزار نفر از مجموع افراد معلول شناسایی شده در استان افراد بی‌سواد هستند که در سازمان دارای پرونده بوده و بیش از یک‌هزار نفر نیز دانش‌آموز هستند و 320 نفر نیز در مقاطع مختلف دانشگاه غیردولتی و 37 نفر نیز در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیلند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار