مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای ثبت‌نام مراکز مجری طرح تلاوت نور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 07 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای ثبت‌نام مراکز مجری طرح تلاوت نور در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(16 آذر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این طرح به‌منظور گسترش و توسعه فعالیت‌های قرآنی و شناسایی مراکز مجری طرح تلاوت نور در سطح استان برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه طرح تلاوت نور به‌صورت قرائت روزانه یک صفحه از قرآن کریم بین دونماز مغرب و عشاء در مساجد، حسینیه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی و نمازخانه‌ها برگزار می‌شود، افزود: این طرح با استقبال بسیار خوبی از سوی جوانان و نوجوانان عضو کانون‌های مساجد به‌منظور بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم مواجه شده است.

چراغی پور، با اشاره به اینکه تفسیر آیات هر صفحه نیز با حضور روحانی مستقر در مسجد و امام جماعت برای نمازگزاران و نسل جوان ارائه می‌شود، اظهار کرد: اجرای این طرح نقش به سزایی در صحیح خوانی قرآن کریم، تفسیر آیات و بهره‌مندی جوانان و نوجوانان از معارف قرآنی و همچنین تدبر در آموزه‌های قرآن کریم دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: تاکنون 180 کانون فرهنگی و هنری مجری طرح تلاوت طرح در سیستم مربوط به این طرح ثبت‌نام‌شده است که این تعداد به 300 مرکز تا پایان هفته آینده هم‌زمان با رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) افزایش خواهد یافت.

وی، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای بهتر این طرح تابلوهای صفحه شمار در اختیار مراکز قرآنی قرارگرفته و نسبت به اهدای کتاب قرآن کریم و تجلیل از فعالان طرح تلاوت نور در این استان اقدام شده است./پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار