معاون امور پزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت نفر در این استان بر اثر گاز مونو اکسید کربن جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۴۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 13 December 2015
دکتر سهیلا نریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه نفر از این تعداد در اردیبهشت ماه و پنج نفر هم در 20 روز اخیر بر اثر گاز گرفتگی منواکسید کربن جان خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به حادثه گاز گرفتگی جمعه شب گذشته در خوابگاه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شهر ایلام گفت: در این حادثه سه نفر از دانشجویان دچار گاز گرفتگی شدند که بعد از آزمایشات مربوطه متاسفانه مرگ یک نفر تایید و باعث مسمومیت شدید 2دانشجوی دیگر شد که هم اینک در بیمارستان شهید مصطفی خمینی تحت درمان هستند.
معاون امور پزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام نسبت به افزایش گازگرفتگی با مونوکسید کربن همزمان با سرد شدن هوا و نصب وسایل گرمایشی در منازل و اماکن مختلف هشدار داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه گاز منوکسید کربن گازی هیچ گونه رنگ و بویی نداشته و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است لذا استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن را تشکیل می دهند.
دکتر نریمانی به مردم توصیه کرد تا ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل به طور جد توجه کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار