حجم بارش های کشور به 79 میلیمتر رسید؛
حجم بارش ها از آغاز مهرماه سال جاری تاکنون 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال و 65 درصد نسبت به متوسط درازمدت افزایش یافت.؛؛؛ بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در همسنجی با دوره درازمدت، در ایستگاه دهلران استان ایلام (22 برابر افزایش بارش) بود
کد خبر: ۱۴۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 14 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجم بارش های کشور از آغاز سال آبی جاری (اول مهرماه) تا پایان هفته گذشته (بیستم آذرماه) با ثبت 11میلیمتر بارندگی در هفته گذشته، به 79 میلیمتر رسید.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) گزارش داد: حجم بارش ها از آغاز مهرماه سال جاری تاکنون 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال و 65 درصد نسبت به متوسط درازمدت افزایش یافت.
میزان بارش های پارسال در همین زمان 61 میلیمتر و متوسط درازمدت 48 میلیمتر بود.
طبق اطلاعات بارش ها در حوضه های اصلی آبریز کشور، در هفته گذشته از یازدهم تا هجدهم آذر ماه، 23 میلیمتر در حوضه آبریز خزر، 20 میلیمتر در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان و 13 میلیمتر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بارش گزارش شد.
همچنین 6 میلیمتر بارش در حوضه فلات مرکزی و 9 میلیمتر نیز در حوضه قره قوم ثبت شد.
تنها حوضه ای فاقد بارش موثر، حوضه هامون و مرز شرق بود.
بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در همسنجی با دوره درازمدت، در ایستگاه دهلران استان ایلام (22 برابر افزایش بارش) بود و ایستگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان با صد درصد کاهش، کمترین میزان بارندگی در همسنجی با دوره درازمدت را داشت./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار