مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام گفت:
تاکنون چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر توسط این بانک در مناطق مختلف این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۵۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 03 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام گفت: تاکنون چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر توسط این بانک در مناطق مختلف این استان پرداخت شده است.
صیدمحمد نصراللهی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این میزان تسهیلات برای ساخت 21 هزار و 500 واحد مسکن مهر در سراسر استان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی مجموع معوقات شعب بانک مسکن استان ایلام در بخش مسکن مهر را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متاسفانه صاحبان پنج هزار واحد مسکن مهر این استان برای قسط بندی وام های خود هنوز مراجعه نکرده اند.
نصراللهی با بیان اینکه بسیاری از این افراد در این واحدها ساکن شده اندف تاکید کرد: با نصب بنر و بیلبوردهایی از آنها خواسته شده برای تعیین تکلیف وام و تسهیلات بانکی خود به بانک مراجعه کنند که تاکنون اقدام به این کار نکرده اند.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام گفت: عدم مراجعه این افراد برای قسط بندی وام های مسکن مهر تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت و بابت هر یک روز تاخیر به سود و جرایم تسهیلات افزوده می شود ضمن اینکه هزینه های دادرسی نیز به مبلغ بدهکاری آنان اضافه خواهد شد.
وی افزود: بانک این امکان را در اختیار دارد که از طریق قانونی اقدامات لازم را انجام دهد و در نهایت و پس از عدم مراجعه افراد، سند واحد مسکن مهر بنام بانک صادر می شود و واحد مسکونی نیز برای فروش به مزایده گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: این ذهنیت در برخی از این افراد ایجاد شده که تسهیلات متعلق به دولت است و امکان عدم بازپرداخت آن وجود دارد اما به هیچ وجه اینگونه نیست و این تسهیلات از بیت المال و حق مردم پرداخت شده و باید در موعد مقرر بازپرداخت شود.

**افزایش سقف وام مسکن به 500 میلیون ریال
مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش سقف وام مسکن در مرکز استان به 500 میلیون ریال و دیگر شهرستان های استان به 400 میلیون ریال خبر داد و گفت: این افزایش بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار انجام شده است.
نصراللهی افزود: این وام به واحدهای مسکونی پرداخت می شود که سند مالکیت و پایان کار داشته و سن بنای آنها کمتر از 20 سال باشد و به صورت مشترک به زوجین قابل پرداخت است.
وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات 18.5 درصد و مدت بازپرداخت 12 سال است که به دو صورت و با توجه به شرایط مالی متقاضی قابل تقسیط است.

**پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده به 700 واحد مسکونی
مدیر امور شعب بانک مسکن استان ایلام گفت: تاکنون به 700 واحد مسکونی این استان تسهیلات مربوط به بافت های فرسوده پرداخت شده که 200 واحد آن مربوط به سال جاری است.
نصراللهی با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات در سال های گذشته 300 میلیون ریال بود که امسال به 400 میلیون ریال افزایش یافته است، افزود: 500 فقره از این تسهیلات یارانه دار و مابقی بدون یارانه و با نرخ 21 درصد سود پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: 15 درصد یارانه این تعداد تسهیلات نیز پس از پرداخت از طرف دولت به حساب متقاضیان واریز می شود./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار