مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: هفته قرآن و عترت یکی از برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار استان بوده که کانون‌های مساجد با تمام توان در این فعالیت حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 12 January 2016

به گزارش تابناک ایلام: «علی چراغی‌پور» در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: کانون‌های مساجد استان با تمام توان در برگزاری هفته قرآن و عترت این استان مشارکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که نشست‌های مختلفی در این زمینه برگزار شده است، افزود: ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار زیادی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری وجود دارد که در طول برگزاری هفته قرآن و عترت در اسفندماه از این توانمندی‌ها استفاده می‌شود.

چراغی‌پور با اشاره به رونمایی از میثاق‌نامه مسجد خاطرنشان کرد: در راستای تعامل و همفکری و هم‌افزایی نهادهای اجرایی که در مساجد فعالیت می‌کنند، میثاق‌نامه‌ای از طرف ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهیه ‌شده که در مساجد استان ایلام نصب می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تصریح کرد: هم‌اکنون ٢٧٠ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان ایلام در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، آموزشی، فعالیت‌های قرآنی و اجرای همایش‌ها و آیین‌های ویژه در مناسبت‌های مذهبی فعالیت دارند.

چراغی‌پور افزود: این میثاق‌نامه در مسجد به امضای مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری، پایگاه مقاومت بسیج و امام جماعت مسجد می‌رسد که تأثیر به سزایی در راستای تعامل و همکاری این نهادها به‌منظور برگزاری فعالیت‌های مشترک و تلاش در راستای جذب هر چه بیشتر جوانان و استفاده از ظرفیت‌های هرکدام از این نهادها دارد.

وی با قرائت متن میثاق‌نامه مسجد، خاطرنشان کرد: این میثاق‌نامه به مناسبت ١٩ مهر سالروز بیانات رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع روحانیون در مشهد مقدس مبنی بر این‌که «کانون‌های فرهنگی و هنری را فراموش نکنید» البته با همکاری بسیج، این کانون‌ها را فعال کنید، در سطح کانون‌های مساجد توزیع می‌شود./ع

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار