"مازیار سلیمان نژاد "با بیان اینکه همه مسیرهای بین شهری استان نیاز به ایجاد معابر ویژه وحوش ندارند، گفت : این کریدورها فقط در مناطقی که بیشترین تلفات وحوش را به خود اختصاص داده اند ایجاد می شوند.
وی
اظهارکرد: نقاط حادثه خیز استان (همچون منطقه ششدار) با بیشترین بار تلفات
جاده ای وحوش توسط کارشناسان و محیط بانان محیط زیست شناسایی و به راه و
شهرسازی معرفی شده اند تا این اداره کل نیز در فرایند جاده سازی خود ایجاد
معابر و پل های زیرگذر برای تردد وحوش ایمن جانواران وحشی را در برنامه های
عملیاتی خود بگنجاند.
سلیمان نژاد یادآورشد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در حال تدوین طرح ایجاد معابر و کریدور های تردد وحوش در تمام نقاط حادثه خیز با بیشترین بارتلفات جاده ای وحوش در کل کشور است که این طرح پس از تکمیل نهایی در استان های مختلف کشور عملیاتی می شود.
سلیمان نژاد با اعلام اینکه ایجاد معابر ویژه وحوش در مسیرهای بین شهری برای اداره کل راه و شهر سازی هزینه بر است، تاکید کرد: اما برای حفظ اکوسیستم منطقه و حفاظت از وحوش به عنوان میراث و سرمایه های طبیعی استان، ایجاد این گونه طرح ها لازم و ضروری است و طرح های مشابه این طرح در برخی از کشور های دنیا انجام شده است.