فرماندار ایلام تمسک به قانون و اخلاق را لازمه یک انتخابات سالم، رقابتی و پرشور با مشارکت حداکثری مردم دانست.
کد خبر: ۱۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵ 21 February 2016

فرماندار ایلام تمسک به قانون و اخلاق را لازمه یک انتخابات سالم، رقابتی و پرشور با مشارکت حداکثری مردم دانست.

به گزارش تابناک ایلام؛ ناصر خوشخبر شامگاه شنبه شب در گفت و گویی خبری اظهار کرد: توجه به اخلاق و رعایت چارچوب قوانین از سوی نامزدهای انتخابات و هواداران آنها، مصالح نظام را تامین می کند و هم لبیک به فرمان رهبری است.
وی افزود: همه فرمانداران شهرستان های استان ایلام تمهیدات لازم را برای برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم فراهم کرده اند و اکنون بستر برای حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای مهیا است.
خوشخبر توضیح داد: با توجه به متفاوت بودن انتخابات مجلس خبرگان با مجلس شورای اسلامی و تعداد نامزدها در این مجلس، هر یک از نامزدهای خبرگان رهبری که رای بیشتری اخذ کند به مجلس راه می یابد ضمن اینکه این انتخابات مرحله دوم ندارد اما نمایندگان مجلس باید آرای آنها به حد نصاب برسد در غیر این صورت انتخابات به مرحله دوم کشیده می شود.
** شمار صندوق های رای مجلس خبرگان در استان ایلام
رئیس حوزه انتخابیه اصلی ایلام گفت: 531 شعبه اخذ رای برای مجلس خبرگان در نظر گرفته شده که 356 شعبه ثابت و 175شعبه سیار است بنابراین مردم می توانند آرای خود را به این صندوق ها بریزند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
خوشخبر اظهار کرد: همه تجهیزات لازم برای برپایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه فراهم شده و احکام مجریان انتخاباتی نیز صادر شده و نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای نیز مشخص شده اند.
وی افزود: بیش از 10 هزار نفر اعم از اعضای شعبه، بازرسی، عوامل اجرایی و امنیتی و انتظامی که هر کدام شرح وظایف خود را دارند در این انتخابات در پای صندوق های رای مستقر خواهند بود.
- انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شمالی
فرماندار ایلام در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام (حوزه شمالی) شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، مهران و ملکشاهی اشاره کرد و گفت: 334 شعبه اخذ رای در این شهرستان ها در نظر گرفته شده که 227 شعبه ثابت و 107 شعبه نیز سیار هستند.
خوشخبر یادآور شد: عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات در این شعب نیز مشخص شده و احکام آنها صادر و وظایف شان نیز تعیین شده است.
وی از آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات پرشور در استان ایلام خبر داد و گفت: همه دستگاه ها و فرمانداران برای این منظور هماهنگ و همدل هستند تا یک انتخابات سالم و با شکوه برگزار کنیم.

** اهمیت حضور در انتخابات
وی در ادامه به اهمیت انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: همه افراد برای سهیم شدن در سرنوشت سیاسی خود باید به پای صندوق های رای بیایند زیرا یک تکلیف و وظیفه شرعی است.
خوشخبر افزود: انتخابات یک کنش آگاهانه است که باید همراه با اخلاق باشد و در مجموع یک اقدام سطحی و احساسی است که در صورت همراهی با اخلاق می تواند منجر به همدلی، همگرایی و و باعث نشاط می شود.
رئیس حوزه انتخابیه اصلی ایلام به همه نامزدها و طرفداران آنها توصیه کرد که از قانون تمکین کنند زیرا توجه به قانون علاوه بر نهادینه شدن اخلاق سیاسی در جامعه و رعایت حقوق شهروندی منجر به همدلی و همبستگی بیشتر می شود.
خوشخبر اظهار کرد: طرفداران هر نامزد باید از قانون عدول نکنند و برای معرفی شخص مورد نظر خود و برتری های وی با پرهیز از تخریب سایر رقبا، به معرفی توانمندی های او بپردازند.
وی ابراز امیدواری کرد که روز هفتم اسفند یک انتخابات پرشور و گسترده و سالم در کشور و به تبع آن در این استان برگزار شود.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد، 435 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار