رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام از مردم به عنوان اصلی ترین تکیه گاه نظام نام برد و گفت: این نظام مردم سالار تاکنون به وسیله مردم حفاظت و حمایت شده است.
کد خبر: ۱۸۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 23 February 2016

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام از مردم به عنوان اصلی ترین تکیه گاه نظام نام برد و گفت: این نظام مردم سالار تاکنون به وسیله مردم حفاظت و حمایت شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛یوسف امیدی اظهار کرد: حضور پر شور و گسترده مردم در انتخابات با هر سلیقه و فکری یکی از نیازهای اصلی نظام در جهت حفظ ارزش ها و تداوم راه امام، شهدا و اقتدار در عرصه داخلی و بین المللی است.
وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند برای برخورداری از یک مجلس شورای اسلامی قوی و یک مجلس خبرگان کارآمد باید افراد با سواد، متعهد به دین و نظام که مشکلات مردم را می شناسند و متخصص و توانمند هستند را انتخاب کنند.
امیدی تاکید کرد: اکنون تلاش همه گروه های نظارت، بازرسی و اجرایی برای حضور گسترده و پر شور مردم در پای صندوق های رای است چون حضور گسترده و معنا دار مردم در صحنه های مختلف باعث یاس و ناامیدی دشمنان بوده و انان از این حضور آگاهانه هراس دارند.
** تمکین نامزدها از قانون
رئیس دفاتر نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: دستور العملی برای تبلیغات مجاز و غیر مجاز نامزدهای انتخاباتی در سراسر کشور ابلاغ شده که همه نامزدها و طرفداران آنها باید در آن چارچوب تبلیغ کنند.
امیدی یادآور شد: همچنین 10 ماده قانونی و دستور العمل به روسای ستادهای داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ابلاغ شده که تخطی از آن جرم است و پس از اتمام زمان تبلیغات با افراد خاطی برابر قانون برخورد می شود.
وی توضیح داد: موارد مجاز و غیر مجاز تبلیغات به همه اعلام شده و نماینده فرماندار و نماینده هیات بازرسی در طول شبانه روز تبلیغات نامزدهای انتخابات را رصد می کنند.
امیدی افزود: یکی از موارد تخلفات، تبلیغات برخی افراد رد صلاحیت شده در سایت های مجازی است که اصلا در صحنه انتخابات حضور ندارند و تنها برای تخریب دیگران اقدام به این کار می کنند که به برخی از این افراد تذکر داده شده که وب سایت های خود را تعطیل کنند.

** تبلیغات مجلس خبرگان رهبری
رئیس دفاتر نظارت بر انتخابات استان ایلام در ادامه به بررسی وضعیت تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: بر خلاف نامزدهای مجلس شورای اسلامی، نامزدهای مجلس خبرگان 14 روز (22 بهمن تا شش اسفند) مهلت تبلیغات دارند.
وی افزود: بخش عمده تبلیغات این نامزدها که در استان ایلام دو نفر هستند از طریق صدا و سیما و رادیو است و ایشان در سطح شهرستان های تابعه استان ستاد تبلیغاتی زیادی ندارند.
امیدی تاکید کرد: خوشبختانه این دو نفر با تمکین از قانون تبلیغات انتخابات علاوه بر تشریح عملکرد خود به تشویق مردم برای حضور در انتخابات همواره تاکید دارند.
وی ابراز امیدواری کرد مردم با احساس تکلیف برای حضور در صحنه انتخابات هفتم اسفند با شور و نشاط در پای صندوق های رای حاضر شده و افراد مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 435 هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی 2 نماینده و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات سراسری مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود.
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار