انتظارات مردم از یک نماینده مجلس داشتن صداقت، پاکدستی، عمل به وعده ها، پرهیز از دادن وعده های خارج از وظایف قانونی، توجه به مردم و تلاش برای وضع قوانینی که به رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم بینجامد، است.
کد خبر: ۱۸۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 24 February 2016

انتظارات مردم از یک نماینده مجلس داشتن صداقت، پاکدستی، عمل به وعده ها، پرهیز از دادن وعده های خارج از وظایف قانونی، توجه به مردم و تلاش برای وضع قوانینی که به رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم بینجامد، است.

به گزارش تابناک ایلام؛انتخابات همیشه از جایگاه و اهمیت خاصی در کشور و برای مردم شهر و روستا برخوردار بوده است و تجربه ادوار گذشته نشان می دهد مردم نسبت به این عرصه نگاه و حساسیت ویژه ای داشته و با حضور حداکثری اتحاد، همدلی و همبستگی خود را به اوج رسانده اند.
با نزدیک شدن به هفتم اسفند روز برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و افزایش فعالیت ستادهای تبلیغاتی نامزدهای این دو انتخابات، بر آن شدیم نظر مردم را در خصوص انتظارات شان از یک نماینده و مهمترین دستاورد مشارکت در انتخابات را جویا شویم.
یک فعال عرصه رسانه و مطبوعات می گوید: انتظار مردم از یک نماینده تا اندازه ای با وظایف و اختیارات او که همان قانون گذاری و نظارت بر امور اجرایی است و این فاصله به متفاوت بودن انتخاب در استان ایلام دامن زده است.
اسدی با اشاره به سبک و روش انتخاب نمایندگان مجلس در این استان در ادوار گذشته و نهادینه شدن این روش گفت: متفاوت بودن انتخاب در ایلام براساس خاص بودن و شخصی بودن انتظارات شکل گرفته و باعث شده این موضوع بر انتخاب مناسب و صحیح سایه بیفکند.
به گفته وی، همین انتظارات متفاوت منشا بسیاری از قول، قرارها و وعده های غیر عملی و فرا قانونی از سوی برخی نامزدها که بدنبال جلب نظر مردم هستند، شده است.
اسدی اظهار کرد: نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به جای پرداختن به موضوعات اساسی و کلان کشوری و توسعه استان و حوزه انتخابیه که به نفع مردم است، بیشتر انرژی و توان خود را در مسیر دیگری برای تحقق خواسته های فردی می کند.
یک جوان چرداولی هم معتقد است: انتظار از یک نماینده اصلح اینکه به کارهای کلان برای افزایش اشتغال جوان و تحصیلکرده ها و توسعه همه جانبه ایلام گام بردارد.
وی تاکید کرد: بیکاری امروز دغدغه همه مردم و خانواده ها است و رفع این مشکل با ایجاد کارگاه های تولیدی، صنعتی و کشاورزی می تواند انجام گیرد بنابراین یک نماینده خوب باید تلاش کند با وضع قوانین لازم در این عرصه مشکلات را از میان بردارد.
یک کارشناس مسائل اجتماعی نیز گفت: قانون گذاری و نظارت و اجرایی کردن طرح هایی که امنیت اجتماعی، اقتصادی شهروندان، حکومت و حرمت بین المللی را در برداشته باشد از وظایف و شاخصه های اصلی یک نماینده است.
شیرزاد قاسمی اظهار کرد: نماینده باید شجاع، نترس، باهوش، باسواد، خوش سیما، دارای روابط عمومی کارآمد، قدرت بیان بالا و شیوا باشد و توجه جدی به خواسته های مردم در طول دوران وکالت خود داشته باشد.
یک مهندس عمران هم در این ارتباط اعتقاد دارد: مهمترین انتظار مردم از یک نماینده صداقت و عمل به وعده ها، مردم داری، ندادن وعده های دروغ و رفع مشکلات اساسی از طریق قانون گذاری درست است.
اکبر وطن دوست افزود: با تقوی بودن، گام برداشتن در مسیر ولایت، شجاعت، تخصص و آگاهی به وظایف از دیگر ویژگی های یک نماینده توانا و اصلح و مورد تایید مردم است.
وی ادامه داد: لبیک به ندای رهبری، تجدید بیعت با آرمان های امام، رهبری و خون شهدا و نشان دادن وحدت، همدلی مردم ایران از دستاوردهای حماسه بزرگ هفتم اسفند است.
یک فرهنگی باسابقه چرداولی هم گفت: یک نماینده باید شان اصلی نمایندگی که همان قانون گذاری و نظارت است را حفظ کند و به جایگاه اصلی خود برساند و به موضوعات اصلی و حساس کشور و ملی بپردازد.
عباس اولیایی با بیان اینکه عملگرا و توانمند بودن، تخصص و داشتن قدرت چانه زنی بالا از ویژگی های بارز و مهم یک نماینده است، یادآور شد: مهمترین دستاورد مشارکت مردم در انتخابات تحقق شعار سال یعنی همدلی و همزبانی ملت و دولت است.
یک فعال حوزه سیاسی نیز معتقد است: یک نماینده باید در راستای اهداف مردم و خواست اکثریت که به او رای داده اند حرکت کند و در مقابل دولت که برخواسته از آرای اکثریت مردم است نایستد و همکار و کمک کار خوبی برای دولت در تحقق توسعه و آبادانی کشور باشد البته مشفقانه و دلسوزانه دولت و عملکرد آن را نقد کند.
حشمت صادقی درباره تاثیر مشارکت مردم در انتخابات گفت: کشور و اداره آن از آن ملت است و این مردم هستند که حاکمان را از بالاترین رده تا سطوح پایین مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می کنند و این نشان دهنده جایگاه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است.
یک کارشناس ارشد حوزه اجتماعی نیز می گوید: انتظار از یک نماینده اینکه به مردم زجر کشیده و محروم کمک کند و فقط مختص به یک گروه خاص و اطرافیان خود نباشد.
فاطمه عباسی تاکید کرد: نماینده باید صداقت داشته باشد آن هم در گفتار و عمل، به وعده های خود جامعه عمل بپوشاند و صدای مظلومیت مردم را به گوش مسئولان ارشد نظام برساند.
کارشناس ارشد حوزه کتابداری چرداول نیز گفت: دلسوزی و شجاعت، تعهد و اهتمام به قانون گذاری، همسو و همفکر بودن با حاکمیت، نظام و قانون اساسی از ویژگی های یک نماینده توانا و اصلح است.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد، 69 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات هفتم اسفند در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که 435 هزار نفر شان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار