رئیس حوزه انتخابیه اصلی ایلام گفت: در حوزه انتخابیه ایلام (حوزه شمالی) شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، مهران و ملکشاهی301 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
کد خبر: ۱۸۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 24 February 2016

رئیس حوزه انتخابیه اصلی ایلام گفت: در حوزه انتخابیه ایلام (حوزه شمالی) شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، مهران و ملکشاهی301 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛ناصر خوشخبر اظهار کرد: برای برگزاری هر چه مطلوب تر انتخابات در سطح حوزه انتخابیه ایلام تمهیدات لازم صورت گرفته و نیروهای شعب اخذ رای نیز آموزش های لازم را دیده و برای برگزاری انتخابات در هفتم اسفند آمادگی کامل دارند.
وی با اشاره به اینکه آرای مردم حوزه انتخابیه ایلام (حوزه شمالی) توسط 227 شعبه ثابت و 107 شعبه سیار جمع آوری می شود، افزود: بیشترین تعداد شعب در شهرستان ایلام با 137 شعبه ثابت و سیار دایر شده است.
رئیس حوزه انتخابیه اصلی ایلام از افزایش 10 درصدی شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه نسبت به دوره گذشته خبر داد و تاکید کرد: حدود 6 هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی، امنیتی و کاربران رایانه در برگزاری انتخابات هفتم اسفند مشارکت دارند.
خوشخبر با بیان اینکه 23 هزار و 500 نفر از کل واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه ایلام رای اولی هستند، افزود: نزدیک به 70 درصد از کل جمعیت استان ایلام در حوزه انتخابیه ایلام ساکن هستند.
وی همچنین از فراهم شدن امکانات رای گیری و اسقرار شعب سیار در مناطق صعب العبور این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به صعب العبور بودن برخی از مناطق روستایی و عشایری تمهیدات لازم برای دسترسی تمام افراد واجد شرایط به صندوق های اخذ رای و شرکت در انتخابات فراهم شده است.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان 435 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار