فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه ایلام از توزیع صندوق ها و برگه های تعرفه رای میان مسئولان شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: این کار در حضور مسئولان اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات انجام شد.
کد خبر: ۱۸۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳ 25 February 2016

فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه ایلام از توزیع صندوق ها و برگه های تعرفه رای میان مسئولان شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: این کار در حضور مسئولان اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات انجام شد.

به گزارش تابناک ایلام؛ناصر خوشخبر اظهار کرد: در ابتدا صندوق ها، تعرفه های رای گیری و سایر ملزومات شعب اخذ رای که در مناطق دورتری از شهر ایلام قرار دارند توزیع می شود و در آخر صندوق های شعب داخل شهر توزیع خواهد شد.
وی گفت: ملزومات مورد نیاز شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه تامین شده و به تدریج در میان اعضای شعب توزیع می شود تا این افراد با استقرار در محل شعبه اخذ رای مقدمات آغاز رای گیری را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در هر شعبه علاوه بر اعضای شعبه، نماینده فرماندار، نماینده بازرسی، نظارت و عوامل انتظامی نیز حضور دارند، افزود: نامزدهای انتخابات نیز مجاز هستند نماینده ای در شعب اخذ رای داشته باشند ولی این افراد حق دخالت در امور اجرایی انتخابات را ندارند.
خوشخبر تاکید کرد: نماینده فرماندار به عنوان رئیس شعبه اخذ رای می تواند در صورتی که نمایندگان نامزدها خلی در روند رای گیری ایجاد کنند نسبت به اجرای قانون در این خصوص و اخراج آنها از شعبه رای گیری اقدام کند.
وی از همه نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای خواست از هر گونه دخالت در امور اجرایی شعبه پرهیز کنند و یادآور شد: مقدمات لازم برای حضور این افراد در شعب اخذ رای براساس قانون فراهم شده است.
رئیس حوزه انتخابیه ایلام با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در روز جمعه هفتم اسفند، اظهار کرد: تعرفه به اندازه کافی در اختیار شعب اخذ رای قرار گرفته و در صورت نیاز، با درخواست نماینده فرماندار تعرفه کافی به سرعت در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه شش هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی و خدماتی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند، گفت: تعدادی نیرو اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی و کاربر رایانه نیز به صورت ذخیره پیش بینی شده تا در صورت لزوم در شعب اخذ حضور پیدا کنند.
خوشخبر با اشاره به اینکه استان ایلام همواره بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته اند، افزود: هم اکنون نظم و امنیت خاصی در سطح شهرستان شاهد هستیم و مشکلی در روند برگزاری انتخابات احساس نمی شود.
وی از پیش بینی استقرار 137 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان ایلام خبر داد و گفت: از این تعداد 111 شعبه ثابت و 26 شعبه نیز سیار هستند.
فرمانده ایلام با دعوت از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات جمعه هفتم اسفند اظهار کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این دوره از انتخابات، مناسب است مردم در ساعات اولیه رای گیری در پای صندوق ها حضور یافته و در انتخابات شکت کنند و به هر دلیلی حضور خود را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان 435 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
حوزه انتخابیه ایلام متشکل از شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که برای بدست آوردن آنها، 31 نفر با هم رقابت می کنند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار