فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه ایلام گفت: جانمایی محل استقرار شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه بر اساس مولفه های چهارگانه شناسایی و تعیین شده است.
کد خبر: ۱۸۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 25 February 2016

فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه ایلام گفت: جانمایی محل استقرار شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه بر اساس مولفه های چهارگانه شناسایی و تعیین شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛ناصر خوشخبر اظهار کرد: براساس تجربه انتخابات پیشین و تغییرات جمعیتی که در سال های اخیر با آن مواجه بوده ایم بازبینی هایی لازم در خصوص جانمایی شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه لحاظ شده است.
وی افزود: جانمایی و مکان یابی استقرار شعب اخذ رای به تناسب جمعیت و فاصله مناسب از شعب دیگر بیشتر در مساجد، مدارس و ادارات و دستگاه های اجرایی بوده تا امکان حضور مردم با سهولت و بدون معطلی برای مشارکت در انتخابات فراهم باشد.
رئیس حوزه انتخابیه ایلام تاکید کرد: تلاش شده تا مولفه های چون تراکم جمعیت، مکان های مشخص و قابل دسترسی که مردم به راحتی بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند در تعیین مکان استقرار شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه بکار گرفته شود.
خوشخبر به تراکم جمعیتی شهر ایلام اشاره کرد و گفت: تراکم جمعیت در حاشیه شهر بیشتر از مرکز است بنابراین تلاش شد برای این مناطق، تقسیم شعب اخذ رای براساس فاصله مناسب و در مکان های مشخصی چون مساجد، مدارس و ادارات باشد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت آمادگی ستاد انتخابات در حوزه انتخابیه ایلام اضافه کرد: پس از بررسی های انجام شده، 334 شعبه اخذ رای انتخابات های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برای این حوزه انتخابیه تعریف و پیش بینی شده که 227 شعبه ثابت و 107 شعبه نیز سیار است.
وی همچنین از افزایش 10 درصدی شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه نسبت به دوره گذشته انتخابات خبر داد و گفت: حدود شش هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی، امنیتی و کاربران رایانه در برگزاری انتخابات هفتم اسفند مشارکت دارند.
خوشخبر با اشاره به فراهم شدن امکان رای گیری از مردم با استقرار شعب سیار در مناطق صعب العبور افزود: با توجه به صعب العبور بودن برخی مناطق روستایی و عشایری تمهیدات لازم برای دسترسی تمام افراد واجد شرایط به صندوق های اخذ رای و شرکت در انتخابات فراهم است.
حوزه انتخابیه ایلام (شمالی) شامل شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان است.
در این حوزه انتخابیه 301 هزار واجد شرایط شرکت در انتخابات دارد که 16 هزار و 273 نفر رای اولی هستند.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان 435 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار