مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام گفت: تا پايان سال جاري 23 روستاي اين استان از نعمت آب آشاميدني بهداشتي و سالم برخوردار مي شوند.
کد خبر: ۲۰۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 09 April 2016
     مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام گفت :  تا پايان سال جاري
     23 روستاي اين استان از نعمت آب آشاميدني بهداشتي و سالم برخوردار مي شوند.



به گزارش تابناک ایلام ،نورالله تيموري روز شنبه در خصوص خبر این اظهار كرد: شاخص بهره مندي آب شرب روستايي در اين استان اكنون بيش از 70 درصد است كه اين ميزان نسبت به متوسط كشوري (80 درصد) پايين تر است بنابراين ارتقاي آن نيازمند توجه جدي تري در تخصيص اعتبارات اين حوزه است. 


وي افزود: نزديك به 177 هزار نفر در 580 روستاي استان ايلام ساكن هستند كه 499 روستا با بيش 175 هزار نفر جمعيت معادل 98.5 درصد آنها تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي قرار دارند. 

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام يادآور شد: در مجموع 26 پروژه آبرساني در روستاهاي اين استان در دست اجراست كه تلاش مي شود تا پايان سال جاري 23 روستاي ديگر استان نيز از نعمت آب آشاميدني سالم و لوله كشي بهره مند شوند. 

تيموري گفت: چهار آزمايشگاه مجهز ثابت و سيار هم اكنون امر حساس پايش و كنترل كيفي آب از منابع تامين تا نقاط مصرف را در حد مطلوب و منطبق با استانداردهاي كيفي در روستاهاي استان عهده دار هستند.

وي تاكيد كرد: تعداد كل مشتركان آب روستايي استان ايلام 45 هزار و 544 مشترك است كه از اين شمار 885 مشترك در بخش عمومي و ادارات، يك هزار و 587 را مشتركان تجاري و صنعتي و 43 هزار و 99 مشتركان بخش مسكوني و خانگي تشكيل داده اند. 

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي ايلام اضافه كرد: آب روستايي اين استان از طريق 166 منبع كه 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشكيل داده، تامين مي شود. /م




منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار