معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: دولت تدبیرو امید دراین مدت و در شرایطی سخت كارهای بزرگ و موفقیت امیزی انجام داده است.
کد خبر: ۲۲۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 02 May 2016

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: دولت تدبیرو امید دراین مدت و در شرایطی سخت كارهای بزرگ و موفقیت امیزی انجام داده است.


به گزارش تابناک ایلام؛ حسین كلانتری عصر دوشنبه در دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور، رئیس و كاركنان این دانشگاه در استان ایلام اظهار كرد: بخشی از این موفقیت ها برخاسته از رویكرد و نوع نگاه مبتنی بر عقلانیت و تخصص در پیگیری اموزه های انقلابی و اسلامی نظام و مطالبات مردم بوده است.
وی از اتكا به حاصل علمی فرزندان دانشمند این اب و خاك را از سوی دولت به عنوان فرصتی مناسب برای رشد كیفی و عمقی شاخص های اكادمیك جامعه نام برد.
كلانتری خاطر نشان كرد: دولت با استفاده از توان و دانش جامعه دانشگاهی، صبوری و همراهی مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته است در عرصه های سیاسی، دیپلماسی و نظامی به موفقیت برسد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بار سنگین حركت به سمت پیشرفت و توسعه كشور و تحقق اهداف چشم انداز 1404 بر دوش دانشگاهیان است.
كلانتری همچنین لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را رونق فضای علمی و تخصصی به خصوص نوع دانش مبتنی بر فن و كاربست علم اعلام و اظهار كرد: بخش عمده فرهنگسازی در خصوص شعار هوشمندانه سال مقام معظم رهبری نیز برعهده این قشر است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام همچنین گفت: گردشگری علمی و ایجاد بستر برای حضور دانشجویان خارجی و به طور مشخص علاقه مندان كشور همسایه و برادر عراق از ظرفیت های برجسته استان ایلام محسوب می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور نیز در این دیدار گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه های نسل سوم و تنها دانشگاه نظام مهارتی كشور است.
محمد اخباری اظهار كرد: بیش از 99 درصد دانشگاه های ما در حوزه نظری و تئوری است به همین دلیل نتوانسته اند تجاری سازی علم و دانش بنیان كردن اقتصاد كشور را محقق كنند.
وی تاكید كرد: در این دانشگاه رشته ها بر اساس نیاز روز تنظیم می شود و نیروی كار كارخانه ها و مجموعه های خدماتی، صنعتی و كشاورزی را تربیت می كند.
اخباری خاطر نشان كرد: 800 رشته در این دانشگاه وجود دارد كه بیش از 3هزار و 200 شغل مختلف را مورد پوشش قرار می دهد.
وی یادآور شد: تاكنون یك میلیون و 200 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند كه 78 درصد آنها شاغل هستند.
راه اندازی واحدهای این دانشگاه در استان های همجوار ایلام در كشور عراق از دیگر نكات مورد بحث رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور و معاون استاندار ایلام در این نشست بود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار