مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام از 440 کیلومتر شبکه فیبر نوری در قالب طرح نور 2 در استان ایلام اجرا می شود که طول شبکه فیبر نوری استان ایلام 780 کیلومتر است.
کد خبر: ۲۳۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 21 May 2016
مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام از 440 کیلومتر شبکه فیبر نوری در قالب طرح نور 2 در استان ایلام اجرا می شود که طول شبکه فیبر نوری استان ایلام 780 کیلومتر است.


به گزارش تابناک ایلام؛رضا حسن بیگی گفت: این مقدار شبکه فیبر نوری در قالب طرح نور 2 اجرا می شود که کار اجرایی آن از نیمه دوم اردیبهشت ماه گذشته آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طول شبکه فیبر نوری استان ایلام 780 کیلومتر است که ارتباط همه شهرستان ها با داخل و از طریق استان های خوزستان، لرستان و کرمانشاه به خارج استان را به عهده دارد.

مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام افزود: شبکه فیبرنوری استان همچنین از طریق پایانه مرزی مهران به بغداد پایتخت عراق و از آنجا به آسیای میانه متصل می شود و از این راه با تمام مناطق جهان ارتباط دارد.

حسن بیگی ادامه داد: شبکه فیبر نوری به عنوان شاهرگ ارتباطی استان با داخل، خارج استان و کشور نقش مهمی در برقراری ارتباط با همه مناطق دارد به همین علت در برنامه پنجم و ششم توسعه اجتماعی و اقتصادی و برنامه افق 1404 توسعه زیرساخت های فیبرنوری در استان های کشور از جمله ایلام در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: 13 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در قالب پروژه نور 2 از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در کشور اجرا می شود که سهم استان ایلام 440 کیلومتر است که از نیمه دوم اردیبهشت گذشته کار اجرای آن آغاز شده است.

مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: این طرح از پنج مسیر شامل ایلام - مهران، مهران - بازراچه مرزی، مهران - دهلران، دهلران - دشت عباس و ایلام - ایوان اجرا می شود.

حسن بیگی افزود: پروژه نور در استان ایلام با اجرای مسیر دهلران - دشت عباس به طول 70 کیلومتر اریبهشت گذشته کلید خورد و عملیات اجرایی چهار مسیر دیگر نیز بزودی آغاز می شود.

وی یاد آور شد: برای اجرای این طرح در مجموع 150 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی شرکت اختصاص یافته که پس از اتمام پروژه ظرفیت شبکه فیبرنوری استان ایلام به چهار برابر میزان کنونی افزایش می یابد.

وی مهم ترین دستاورد اجرا و اتمام پروژه نور 2 در ایلام را امنیت بالای ارتباطی اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح در مسیری غیر از مسیر قدیم باعث خواهد شد که شبکه جدید به عنوان مسیر پشتیبان عمل کند و در مواقع قطعی شبکه قدیمی از مسیر جدید جایگزین استفاده خواهد شد که این باعث می شود ارتباط فیبرنوری استان هیچ گاه مختل نشود.

حسن بیگی یکی دیگر از هدف های پروژه نور 2 در استان را اصلاح فرسودگی شبکه قدیمی فیبرنوری اعلام کرد که در اثر حوادثی مانند سیل دچار آسیب و زیان شده است.

مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت ایلام یادآور شد: سیل پارسال و سیل فروردین ماه 95 بیش از 14 میلیارد ریال به شبکه ارتباطی و زیرساخت این شرکت در استان خسارت وارد کرد.

وی گفت: شدت خسارت و آسیب سیل به حدی بود که باعث قطع کامل ارتباط شبکه در 10 نقطه استان شد و همه این خسارت بدون کمک گرفتن از منابع دیگر با اعتبارهای داخلی شرکت ارتباطات زیرساخت جبران شد. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار