معاون امور عمرانی استاندار ایلام:
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت:محقق نشدن صددرصدی درآمدهای شهرداری ها باعث ایجاد مشکلاتی برای شهرها و شهروندان شده و اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و زیرساختی سالیانه شهرها را با وقفه مواجه کرده است.
کد خبر: ۲۷۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 03 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی با بیان اینکه این استان دارای 25 شهر است، اظهار کرد: میانگین تحقق درآمد شهرداری های استان در سال گذشته حدود 60 درصد است.

وی تاکید کرد: محقق نشدن صددرصدی درآمدهای شهرداری ها باعث ایجاد مشکلاتی برای شهرها و شهروندان شده و اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و زیرساختی سالیانه شهرها را با وقفه مواجه کرده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این تعدادی از شهرداری های استان با مشکل در تامین هزینه های جاری نیز مواجه شدند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: حدود 90 کد درآمدی برای شهرداری های کشور پیش بینی شده است که در بیشتر شهرهای استان ایلام تنها بین 20 تا 30 مورد این کدهای درآمدی فعال است.

پولادی با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های مغفول مانده قانونی برای کسب درآمد و درنتیجه ارتقا خدمات و عمران شهری، تاکید کرد: شهرداران باید تلاش کنند از ظرفیت تمامی کدهای درآمدی به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها بهره بگیرند.

وی یادآور شد: محل اصلی تامین بودجه شهرداری ها از محل درآمدهای عمومی است و شهرداران و شواهای اسلامی شهرها باید به منظور شناسایی و بالفعل کردن درآمدهای پایدار برای اجرای طرح های عمران شهری و تامین هزینه های خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: درآمدهای شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی مردمی باید از محل سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های عمرانی که توسط بخش خصوصی اجرا می شود، تامین شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: این سرمایه گذاری ها باید از محل منابع درآمدی شهرداری و تسهیلات انجام شود که بدلیل نبود تامین منابع و نبود امکان استفاده از تسهیلات تا کنون در شهرهای این استان اجرایی نشده است.

پولادی با تاکید بر اینکه بودجه شهرداری ها باید از محل منابع درآمدی تامین شود، بیان کرد: با این وجود سال گذشته از محل اعتبارهای سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور حدود 720 میلیارد ریال به شهرداری های استان کمک شد.

استان ایلام با ۵۸۵ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و ۶۸۰ روستا دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار