جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:سازندگی، جهاد علمی و تهذیب نفس را از ویژگی های بارز بسیج و بسیجیان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 21 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی روز یکشنبه در نخستین جشنواره انتخاب برترین کانون های مساجد استان ایلام، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون بهترین مکان برای بررسی و ارائه راه حل مسائل و موضوع های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی بوده اند.

وی افزود: استکبار جهانی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عناوین و بهانه های مختلف سعی در تحت فشار قرار دادن کشورمان دارد بنابراین هدف بسیج جذب هر چه بیشتر اقشار مردم بویژه جوانان به مساجد برای تقویت وحدت و انسجام مردم در مقابله با استکبار است.

سرهنگ طهاسبی با اعلام اینکه دهه چهارم انقلاب توسط مقام معظم رهبری بنام دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، یادآور شد: تربیت جوانان و نوجوانان تحصیل کرده و با روحیه معنوی و انقلابی و حضور آنها در عرصه های تاثیرگذار کشور همواره مورد تاکید رهبری است.

وی استفاده از تجارب بزرگان انقلاب، مسئولان و کارگزاران و نیز ایجاد زیرساخت و بسترهای لازم برای توسعه و آبادانی کشور در دهه پیشرفت و عدالت را از دیگر موارد مورد تاکید رهبر انقلاب دانست.

وی وجود بسیج و داشتن روحیه معنوی و انقلابی را برای تحقق اهداف مورد نظر رهبری در دهه چهارم انقلاب را مغتنم شمرد و سازندگی، جهاد علمی و تهذیب نفس را از ویژگی های بارز بسیج و بسیجیان اعلام کرد.

سرهنگ طهماسبی حضور بیسجیان در عرصه سازندگی را موثر دانست و تاکید کرد: در سال های اخیر 2 هزار و 500 طرح و پروژه شامل فضاهای ورزشی، مساجد، غسالخانه و طرح های محرومیت زدایی توسط بسیجیان در این استان اجرا شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام از انعقاد تفاهم نامه سپاه با کمیته امداد برای احداث 631 خانه روستایی در مناطق مختلف استان ایلام تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: ساخت 194 واحد مسکونی آغاز شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام هم در این آیین با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام تاکنون محلی برای ماوا و تجمع مسلمانان و مومنان بوده است، گفت: مدیریت مساجد باید از ظرفیت جوانان و تعامل با این قشر بهره بیشتری ببرد.

حجت الاسلام علی چراغی پور افزود: رهبری همواره بر تعامل نزدیک کانون های مساجد و بسیج تاکید دارند و در این میان باید دستگاه های تبلیغی و فرهنگی به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: همچنین مسئولان کانون های مساجد باید از ظرفیت و توان بانوان در امور مختلف بیشتر استفاده کنند و همچنین نسبت به تقویت کانون های مساجد در مناطق روستایی و دورافتاده توجه کنند.

نخستین جشنواره کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور مسئولان این کانون ها و مسئولان استان در مسجد حضرت زینب (س) به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شد و در پایان از مسئولان و کانون های برتر مساجد استان تقدیر شد.

استان ایلام دارای 281 کانون فرهنگی هنری مساجد است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار