مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام سنگر فرهنگ را آوردگاه دفاع از معنویات دانست و گفت: نیت خدایی، انگیزه دینی، آگاهی سیاسی، تعامل اجتماعی و برنامه ریزی مدون فرهنگی از مهم ترین وظایف مسئولان هیات های مذهبی در ایام برگزاری آئین های دهه اول محرم است.
کد خبر: ۳۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 30 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام محمد فتاحی در گردهمایی بزرگ هیات های مذهبی و امنای مساجد شهرستان آبدانان اظهار کرد: نوکری امام حسین (ع) و احیای روح همبستگی وهم افزایی برای ترویج آموزه های قرآنی واعتقادی، تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است.
 
وی سنگر فرهنگ را آوردگاه دفاع از معنویات دانست و افزود: نیت خدایی، انگیزه دینی، آگاهی سیاسی، تعامل اجتماعی و برنامه ریزی مدون فرهنگی از مهم ترین وظایف مسئولان هیات های مذهبی در ایام برگزاری آئین های دهه اول محرم است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام بزرگداشت ایام حزن انگیز ماه محرم را یک نیاز فردی و اجتماعی عنوان کرد و تاکید کرد: مدیران تشکل های دینی باید توجه داشته باشند که ضمن مراعات مقررات و موازین قانونی، باید از هرگونه انحراف در مسلمات شرعی ، تحریفات دینی و توسعه خرافات در مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نیز جلوگیری کنند.
 
وی با تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران از صدر اسلام تاکنون اضافه کرد: مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش فرصت مغتنمی است که باید نقشه شوم دشمنان انقلاب اسلامی، خوی تجاوزکارانه آمریکای جهانخوار، خباثت گروه های تکفیری و آل منحوس سعود و قتل عام مسلمانان بی گناه در اقصی نقاط عالم و بخصوص جهان اسلام تبیین و تشریح شود.
 
حجت الاسلام فتاحی یادآور شد: در دهه اول محرم 900 هیات مذهبی، 800 مداح ، 400 مبلغ در قالب 700 مسجد و مکان مذهبی آئین های سوگواری و عزاداری شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران و اصحاب آن حضرت را در سطح استان ایلام برگزار می کنند.
 
وی از همه دست اندرکاران مراسم محرم و صفر خواست که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه کرده و همچنین اقامه نمازهای جماعت و استفاده از وجود مبلغین اعزامی را در اولویت اول برنامه های خود قرار دهند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار