استاندار ایلام گفت:حوزه پدافند غیرعامل باید بطور مستمر به عموم مردم و بویژه کارکنان اجرایی آموزش داده شود تا مردم و مسئولان با جدیدترین تهدیدهای پیش روی کشور و استان آشنا شوند.
کد خبر: ۳۱۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 27 October 2016
به  گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل با حضور صدرالله پوربرات معاون فنی این سازمان اظهار کرد: مردم این استان تجربه اداره جنگ تحمیلی را با کمترین امکانات و تجهیزات دارند و نشان داده اند برای مقابله با هر تهدیدی آمادگی دارند ولی تاکنون برنامه خاصی برای مستندسازی این رشادت ها صورت نگرفته است.

وی افزود: امروز نوع تهدیدات احتمالی نیز تغییر پیدا کرده و این امر لزوم آمادگی نرم افزاری و سخت افزاری برای مقابله با مشکلات احتمالی را 2 چندان می کند.

استاندار ایلام یادآور شد: این استان در طول سه سال اخیر تجربه بروز حوادث طبیعی همچون زلزله ، سیل و آتش سوزی را سپری کرده و شاهد بودیم در سایه همکاری تمامی ارگان ها و عموم مردم با وجود کم سابقه بودن این حوادث بخوبی مدیریت شدند و توانستیم این مخاطرات را پشت سر بگذاریم.

مروارید ادامه داد:

وی اضافه کرد: به برکت حضور میلیونی زائران اربعین حسینی از استان تحول چشمگیری در استاندارد سازی راه های مواصلاتی استان صورت گرفته ولی همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم که امیدواریم با تلاش مضاعف بتوانیم کاستی های این حوزه را مرتفع کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام نیز در این نشست از در دست اقدام بودن تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در استان خبر داد و اظهار داشت: 2 میلیارد ریال جهت تهیه این طرح مصوب شده و قرار است توسط دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شود.

پرویز شریفی همچنین از راه اندازی شبکه رابطین دستگاههای اجرایی خبر داد و افزود: در این شبکه آموزش و بیان شرح وظایف رابطین مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: امدادرسانی و خدمات رسانی در مواقع بحران و پدافند غیرعامل ضروری است اما مقوله اصلی در این زمینه، پیشگیری است. لذا در زمینه پدافند غیرعامل نیز باید این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

احمد کرمی همچنین از تهیه ژنراتور برق تمامی شهرستان ها و همچنین بالابر هیدرولیکی برای امدادرسانی در مواقع ضروری در مرکز استان خبر داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار