رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: اجرای طرح پهنه بندی یا همان نظام نوین ترویج باعث ورود اطلاعات و شیوه های جدید کشاورزی به دل روستاها و در بین کشاورزان استان می شود.
کد خبر: ۳۴۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 24 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛محمد تراب میری روز شنبه  اظهار کرد: با اجرای طرح ملی پهنه بندی در میان فعالان زیربخش های جهاد کشاورزی استان علاوه بر نیازسنجی در روستاها، نقاط ضعف و قوت این اماکن نیز شناسایی می شود.

وی افزود: در این طرح کارشناسان ترویج بامراجعه حضوری و چهره به چهره در روستاها مباحث و شیوه های نوین علمی برای افزایش کمی و کیفی محصول را کشاورزان ارائه می دهند.

میری یادآور شد: در طرح نظام نوین ترویج ظرفیت و قابلیت های روستاها و روستاییان در زمینه کشاورزی، تقویت نقاط قوت، رفع یا کاهش نقاط ضعف، نیازها و چالش ها توسط کشاروزان و کارشناسان ترویج مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: با بررسی وضعیت روستاها برنامه ها و طرح هایی متناسب با ظرفیت ها و نقاط قوت این اماکن از سوی سازمان جهادکشاورزی برای بهبود وضعیت کشاروزان طراحی و ارائه می شود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح پهنه بندی چند روستا به یک کارشناس ترویج واگذار می شود که این موضوع موجب ارتباط 2 سویه کشاورزان و کارشناسان ترویج می شود.

طرح ملی پهنه بندی از اوایل مهرماه در زیربخش های کشاورزی شامل دام، طیور، زراعت، باغی، صنایع تبدیلی و زنبورداری در روستاهای مختلف استان انجام شده و اجرای آن همچنان تداوم دارد./م
 
 
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار