مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: این شهرستان با 78 میلی متر بارش نسبت به میانگین بلندمدت بارش های جوی 57 درصد کاهش بارندگی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۳۵۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 02 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکیدرخصوص بارندگی در استان  اظهار کرد: شهرستان بدره با 204 میلی متر بارندگی بیشترین بارش باران را در استان به خود اختصاص داده و نسبت به میانگین بلند مدت 21 درصد افزایش بارش داشته است.
 
به گفته وی شهرستان مهران با 37 میلی متر بارندگی کمترین بارش نزولات جوی را ثبت کرده است که نسبت به میانگین بارش های بلندمدت 61 درصد کاهش بارش را دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها در ماههای سپری شده از سال زارعی جاری و به ویژه در فصل پاییز از منظر هواشناسی استان ایلام امسال با پدیده خشکسالی مواجه است.
 
وی یادآور شد: البته با توجه به بررسی نقشه ها و مدل های جوی کارشناسان سازمان هواشناسی برای زمستان استان ایلام بارش هایی در حد نرمال پیش بینی کرده اند.
 
مدیرکل هواشناسی استان ایلام توضیح داد: بر اساس مطالعه این مدل ها استان ایلام در زمستان سال جاری شاهد بارش 100درصدی نزولات جوی خواهد بود که برای خروج از خشکسالی باید مقدار بارش ها از 100درصد نرمال بیشتر باشد.
 
وی تاکید کرد: البته احتمال تغییر در نقشه ها و مدل های هواشناسی در طول فصل زمستان و به تبع تغییر در مقدار بارش ها در استان ایلام وجود دارد.
 
سال آبی گذشته ببشترین بارندگی در استان ایلام ثبت شد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار