مدیرکل بحران استان ایلام؛
مدیرکل بحران استان ایلام گفت: مهمترین مشکل تردد وسایل نقلیه در جاده های کوهستانی و گردنه های برف گیر این استان نداشتن یا نبستن زنجیر چرخ توسط برخی خودروهای عبوری است که باعث کندی ترددها شده است.
کد خبر: ۳۶۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 27 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی اظهار کرد: عدم استفاده از زنجیر چرخ از سوی برخی رانندگان موجب اختلال در عملکرد نیروهای راهداری و پلیس راه استان در مسیرهای برف گیر از جمله گردنه قلاجه و جاده ایلام - سرابله در محدوده تونل آزادی شده است.
 
وی افزود: هر چند به علت لغزندگی و ایمن نبودن مسیرها به خاطر بارش برف زیاد نیروهای پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ ممانعت می کند اما با این وجود تعداد خودروهای بدون زنجیر چرخ در طول مسیرهای کوهستانی استان کم نیست.
 
کرمی تاکید کرد: نیروهای پلیس راه با کنار زدن این ماشین ها و تنها با هدف حفظ سلامت جان سرنشینان آنها و دیگر خودروهای عبوری از ادامه حرکت آنها جلوگیری می کنند و همین عامل در عملکرد این نیروها اختلال ایجاد کرده است.
 
وی یادآور شد: همچنین تردد این خودروها کندی فرایند کاری ماموران راهداری را سبب شده چرا که با جلوگیری از حرکت ماشین های بدون زنجیر چرخ و هدایت آنها به حاشیه جاده ها امکان فعالیت سریع از ماشین آلات راهداری و برف روبی و پاکسازی جاده ها کند می شود.
 
مدیرکل بحران استان ایلام از عموم رانندگان وسایل نقلیه خواست با توجه به اینکه بارش برف و مه در گردنه ها و مسیرهای کوهستانی زیاد و سنگین است از تردد غیر ضرورری در این جاده ها خودداری کنند یا وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر لوزام تردد در فصل زمستان مجهز کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام، استان ایلام بعد از ماه ها خشکسالی و چشم انتظاری برای بارش نزولات جوی از روز پنجشنبه تاکنون ناظر بارش مطلوب برف و باران است که بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی این بارش ها تا اواهر وقت یکشنبه به تناوب با شدت و ضعف ادامه دارد.
 
بارش برف در مناطق شهری تا 10 و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان ایلام تا 30 سانتی متر ارتفاع دارد و این بارش ها همچنان ادامه دارد و تا روز یکشنبه هفته آینده هوای این استان ابری و همراه با بارش برف و باران پیش بینی شده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار