دکتر دلپیشه؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ما هم قبل و هم بعد از توافق هسته ای را دیده ایم.وضعیت بهداشت و درمان در این دو برهه زمانی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۳۷۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 08 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر دلپیشه در جمع خبرنگاران گفت: قبل از انجام توافق هسته و رفع تحریمها برای تهیه یک کپسول هلیم باید به روش های غیر دیپلماتیک و با استفاده از دلال های عراقی اقدام میکردیم.
 
 
وی ادامه داد: دستگاه mri ما به گاز هلیم نیاز داشت و تهیه آن قبل از توافق برای ما بسیار سخت بود.وبی امروز ما براحتی تمامی تجهیزات بهداشتی و درمانی مدرن جهان را می توانیم خریداری کنیم.

این مسئول حوزه سلامت استان تاکید کرد: در سال گذشته ما 40 میلیارد تومان انواع تجهیزات پزشکی خارجی را وارد برای استان خریداری کرده ایم.
دلپیشه متذکر شد: این بی انصافی است که ما بخواهیم تاثیر توافق هسته ای و رفع تحریمها را در حوزه سلامت و درمان جامعه نادیده بگیریم.

بیمه ها چرخ تحول سلامت را پنچر کرده اند

دکتر دلپیشه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین خدمات دولت به ملت ایران بود.ولی متاسفانه بیمه ها در این مسیر همکاری لازم را نداشته و ماشین تحول نظام سلامت را کند کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد.بیمه سلامت ایرانیان 10 ماه است که طلب بیمارستانها و همکاران ما را پرداخت نکرده است.

دلپیشه متذکر شد:عدم پرداخت مطالبات از طرف بیمه ها ما را در پرداخت کارانه پزشکانی که در غالب طرح تحول سلامت به مردم خدمت می کنند عاجز کرده و این امر بر روند کیفی و کمی خدمات تاثیر منفی خواهد داشت.استان ایلام به تنهایی 90 میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد.

بیمارستان بانگنجاب 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رییس دستگاه سلامت استان تصریح کرد: بیمارستان بزرگ بانگنجاب یکی از بهترین مراکز درمانی غرب کشور خواهد شد.این مرکز درمانی در حال حاضر 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دلپیشه همچنین اظهار داشت: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان 100 میلیارد و برای تامین تجهیزات مورد نیاز آن 80 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات فراهم شده و به محض آماده شدن ساختمان بیمارستان تجهیزات آن خریداری می شود.در صورتی که این ساختمان سریعا اماده شود ما با تامین تجهیزات بیمارستان را تا پایان سال 96 راه اندازی خواهیم کرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار