مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام
مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت:900هیات مذهبی مردمی به عنوان تشکل های سامان دهنده فعالیت های مذهبی در این استان فعالیت دارد.
کد خبر: ۵۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 20 June 2015
حجت الاسلام محمد فتاحی افزود: این هیات های مذهبی سالانه 300برنامه مختلف را در طول مناسبت های مذهبی و دینی برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه عمده هزینه های این هیات ها از سوی افراد خیر تقبل میشود افزود: این اداره کل بر نحوه فعالیت این هیاتها نظارت کامل دارد.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال توسط این هیاتها غبارروبی مساجد آغاز و این اماکن مقدس به کتب قرآنی، ادعیه مذهبی، مهر نماز و سجاده تجهیز شده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام همچنین با اشاره به وجود 70خانه عالم در این استان گفت: اکنون 40روحانی در قالب طرح هجرت و 26مبلغ نیز در قالب روحانی مستقر در این خانه ها ساکن هستند.

وی تعداد مبلغان استان را هزار و 200نفر اعلام کرد و گفت: با وجود فعالیت این تعداد مبلغ ولی 200روستای استان همچنان به حضور روحانیان نیاز دارند.

فتاحی بیان کرد: این روستاها بالای 200 خانوار جمعیت داشته و برای اجرای برنامه های مذهبی، اقامه نماز جماعت و سایر فعالیت های تبلیغی به حضور مبلغ و روحانی نیاز دارند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پارسال در مجموع یک هزار و 700 روحانی در مناسبت های مختلف نظیر ماه مبارک رمضان، ماه محرم، صفر و غیره از حوزه های علمیه ایلام و قم به مناطق مختلف این استان اعزام شدند ولی به حضور مستمر مبلغان در مناطق روستایی نیاز جدی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام یادآور شد: برای حضور مبلغان روحانی در مناطق روستایی رایزنی با مسوولان انجام گرفته و قول مساعد در این زمینه اعلام که در سال جاری این مشکل رفع شود.

وی حضور مبلغان روحانی در مناطق مختلف در کاهش آسیب های اجتماعی، پاسخگویی به شبهات دینی و توسعه برنامه های دینی و مذهبی در مناطق مختلف روستایی و شهری موثر دانست.

450 مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ایلام وجود دارد.

همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان 140 مبلغ و 15مبلغه دینی اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به این استان اعزام و در مناطق مختلف استقرار یافته اند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار