مدیرآبفارایلام
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام راه جلوگیری از کمبود آب را نیازمند مدیریت و مصرف صحیح اعلام کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، چالش جدی در تامین آب روستاها بویژه در فصل تابستان که اوج پیک مصرف است، خواهیم داشت.
کد خبر: ۵۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 23 June 2015
نورالله تیموری درخصوص مشکلات آب شرب استان گفت: با توجه به کمبود بارش ها در سال های اخیر سطح منابع آبی امسال نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، روستاییان استان باید با رعایت الگوی مصرف صحیح آب از بروز هرگونه مشکل در زمان اوج مصرف جلوگیری کنند.

تیموری با اشاره به اینکه وضعیت آبی استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد، تاکید کرد: میزان مصرف استاندارد آب بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط استان این میزان تا 450 لیتر نیز می رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: هزینه های بسیار زیادی برای تصفیه آب آشامیدنی صرف می شود حال آنکه اغلب افراد نسبت به مصرف صحیح و اصولی آن بی توجه هستند و این بی توجهی عواقب نامطلوبی را بدنبال دارد.

تیموری گفت: در برخی روستاهای استان شاهد هستیم برای مصرف احشام نیز از آب شرب استفاده می کنند در حالیکه در کنار هر روستا منابع آبی (چشمه و نهر) برای مصارف احشام وجود دارد که می توان با هدایت این منابع آبی، آب مورد نیاز دام های روستاییان را تامین کرد.

وی بهره وری صحیح از آب را نیازمند فرهنگ سازی در سطح خانواده، مدرسه و استفاده از ظرفیت جامعه علمی کشور و استان بخصوص اصحاب رسانه دانست و خواستار همراهی و همکاری همگان برای مدیریت مصرف آب شد.

هم اینک 175 هزار نفر از جمعیت روستایی استان ایلام در 498 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل می دهند.

منابع تامین آب روستایی ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه تشکیل داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار