بر اساس تصمیم کمیته‌ی اضطرار آلودگی هوای استان ایلام به دلیل غلظت بالای ریزگردها در دو شهرستان مهران و ایوان کلیه‌ی مقاطع تحصیلی شامل مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها، ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان در نوبت صبح در این شهرستان‌ها تعطیل شد.
کد خبر: ۵۱۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 31 October 2017
 این تعطیلی شامل مراکز پیش‌دبستانی‌ها، ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرستان های ایوان و مهران است.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛  معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام  گفت: روند افزایشی و غلظت بالای ریزگردها باعث اعلام وضعیت بحران در شهرستان های مرزی مهران و ایوان شده است.
 
علی طاهرسارایی اظهار کرد: میزان غلظت ریزگردها در مهران 2 هزار و در شهرستان ایوان یک هزار میکروگرم بر متر مکعب توسط ایستگاه های سنجش ذرات این شهرستان ها گزارش و ثبت شده است.
 
وی افزود: با توجه به میزان غلظت ذرات مدارس این شهرستان ها در نوبت صبح تعطیل است ولی ادارات به علت حضور زائران اربعین و خدمات رسانی به آنها تعطیل اعلام نشد.
 
سارایی یادآور شد: همچنین مقدار غلظت ذرات گرد و غبار در شهرستان های ایلام. سرابله و ملکشاهی با روند کاهشی در وضعیت هشدار قرار دارد و در سایر نقاط ریزگردها پایین تر از حد مجاز است.
 
وی گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی از ظهر امروز به تدریج از میزان غلظت ریزگردها در همه نقاط استان کاسته می شود.
 
امسال استان ایلام بر خلاف سال گذشته شاهد کمترین روزهای گرد و غبار بود بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون 19 روز غبارآلود در آسمان استان ثبت شد این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار