استاندارایلام
پدافند غیرعامل و مسایل حیاتی حول آن روی سه محور تامین نان، آب و موضوع درمان در مواقع بروز بحران است که برای فراهم کردن این موارد تامین برق باید در اولویت برنامه ها باشد.
کد خبر: ۵۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 30 June 2015
محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: پدافند غیرعامل و مسایل حیاتی حول آن روی سه محور تامین نان، آب و موضوع درمان در مواقع بروز بحران است که برای فراهم کردن این موارد تامین برق باید در اولویت برنامه ها باشد.
وی افزود: نانوایی سیار باید در هر شهرستانی وجود داشته باشد تا آمادگی انتقال به شهرستان های بحران زده همجوار را داشته باشد.
استاندار ایلام با اشاره تجربیات دوران جنگ هشت ساله تحمیلی ادامه داد: بدون شک همراهی و هماهنگی دستگاه های اجرایی با مردم در هنگام بروز بحران در سرعت رسیدگی به مشکلات تعیین کننده است.
مروارید آموزش گروه های مختلف مردمی بویژه کارکنان دستگاه های اجرایی را در مواقع بروز حوادث حائز اهمیت دانست و یادآور شد: بسیاری از مخاطرات حوادث در صورت آمادگی مردم و مسوولان به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود جریان های تکفیری و رسانه های معاند در مناطق پیرامونی کشور پرداخت و گفت: جنگ نرم از مهمترین راهبردهای استکبار جهانی و ایادی آنها برای دشمنی با ایران اسلامی است که باید برنامه ریزی لازم برای مقابله با آنها اندیشیده شود.
استاندار ایلام همچنین در خصوص وقوع آتش سوزی در بخش هایی از عرصه های جنگلی استان در هفته های گذشته تاکید کرد: بخشی از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از آتش سوزی ها متعلق به استان ایلام نبود و برخی افراد و شبکه های معاند از این موضوع سوء استفاده کردند.
مروارید اضافه کرد: مقابله با شایعه پراکنی در فضای مجازی باید جدی گرفته شود تا واقعیت ها دچار تحریف نشده و اضطراب و نگرانی در میان مردم ایجاد نشود.
وی اظهار کرد: استفاده به موقع از بالگرد و مرکز فوریت های پزشکی هوایی برای کاهش آثار حوادث پیش بینی نشده در دستور کار مسوولان استان ایلام قرار دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام نیز در این نشست گفت: توجه به زیرساخت های مهم و حیاتی در استان و کوشش برای رفع تهدیدات احتمالی، توسعه آموزش های همگانی در خصوص مبحث 21 و جایگاه پدافند غیرعامل، بهسازی و نظارت مستمر بر زیرساخت ها و مصون سازی از محل نیم تا 2 درصد اعتبار دستگاه از رویکردهای سازمان پدافند غیرعامل است.
پرویز شریفی افزود: با توجه به شرایط منطقه پیرامونی جمهوری اسلامی و فعالیت گروهک های تروریستی و جریان های تکفیری توجه به موضوع امنیت ملی در پدافند غیرعامل بیش از پیش نمایان شده و ضرورتی غیرقابل انکار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار