ین تصمیم به منظور پیشگیری از فروش مرغ زنده و حفظ سلامت مصرف کنندگان اتخاذ شد و به همه این واحدها در سطح شهر ابلاغ گردید.
کد خبر: ۵۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 09 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،فارِس جناغ رییس شبکه دامپزشکی ایوان اظهار کرد: در نشستی که دو هفته پیش با حضور فرماندار، مراجع قضایی و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد 2 هفته به این واحدها مهلت داده شده بود که یک هفته آن گذشته است.

وی افزود: این تصمیم به منظور پیشگیری از فروش مرغ زنده و حفظ سلامت مصرف کنندگان اتخاذ شد و به همه این واحدها در سطح شهر ابلاغ گردید.

جناغ با بیان اینکه توزیع و انبار مرغ زنده خارج از شبکه توزیع منجر به بروز و شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام می شود، تاکید کرد: پس از پایان مهلت تعیین شده افرادی که از این قانون سرپیچی کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی گفت: این اقدام های بازدارنده موجب ارتقاء سلامت و بهداشت شهرستان می شود چرا که توزیع، ذخیره سازی و کشتار مرغ زنده زیر نظر و با تایید کارشناسان این اداره نیست و مردم نیز برای حفظ سلامت خود از خرید این گونه ماکیان خودداری کنند.

جناغ یادآور شد: بعد از پلمپ اماکنی که اقدام به فروش یا ذخیره مرغ زنده می کنند، ساماندهی کشتارگاه ها و قصابی های غیر مجاز کنار جاده ای و معابر عمومی این شهرستان در دستور کار این اداره و دستگاه های ذیربط قرار دارد.

رییس شبکه دامپزشکی ایوان همچنین از اجرای 312 هزار مورد مایه کوبی دام سبک و سنگین و سگ های گله در این شهرستان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: تاکنون 140 هزار مورد مایه کوبی برای جلوگیری از بیماری آبله، 65 هزار مورد نیز برای پیشگیری از بیماری تب مالت در دام های سبک صورت گرفته است.

جناغ افزود: برای مقابله با بیماری PPR در جمعیت بره و بزغاله 2 هزار مورد واکسن و تب مالت در این جمعیت نیز پنج هزار مورد انجام شده که به علت اتمام واکسن ادامه مایه کوبی منوط به دریافت واکسن شده است.

به گفته وی، به همین منظور برای تکمیل فرایند واکسن پیشگیری از تب مالت (بروسولوز) نیازمند دریافت 15 هزار واکسن دیگر از مرکز هستیم که به محض دریافت واکسن، مایه کوبی ادامه می یابد.

وی یادآور شد: در سال های گذشته مقابله و پیشگیری از بمیاری تب برفکی دام سنگین تنها در دو نوبت اجام می شد اما امسال طبق دستور مرکز برای نخستین بار مرحله بهاره مایه کوبی تب برفکی نیز صورت گرفت.

وی تاکید کرد: تا کنون 2 هزار و 600 راس از دام های سنگین این شهرستان نیز واکسینه شده اند و عملیات واکسیناسیون تب برفکی دام های این شهرستان رو به پایان است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 80 درصد احشام سبک و سنگین و جایگاه های نگهداری آنها سم پاشی شده است، افزود: 200 مورد مایه کوبی پیشگیری از بیماری هاری سگ های گله صورت گرفته است.

جویزر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار