توجه به خشکسالی های متوالی و کاهش چشمگیر منابع تامین آب، مشکلاتی در این روستاها وجود دارد که این شرکت برنامه اصلاح تاسیسات آب را به منظور افزایش راندمان آنها در دست اقدام دارد
کد خبر: ۶۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 21 July 2015
نورالله تیموری باتوجه به بحران کم آبی درشهرستان بدره گفت: پروژه های آبرسانی موسی و خوشقدم از پروژه های مهم در دست اجرای این شرکت در شهرستان بدره است.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این روستاها هم اکنون بصورت سیار تامین می شود، تاکید کرد: این طرح ها به تناسب تخصیص اعتبارات پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام به مشکل کم آبی در روستاهای حوزه هندیمنی اشاره کرد و افزود: با توجه به خشکسالی های متوالی و کاهش چشمگیر منابع تامین آب، مشکلاتی در این روستاها وجود دارد که این شرکت برنامه اصلاح تاسیسات آب را به منظور افزایش راندمان آنها در دست اقدام دارد.

تیموری مشارکت بیشتر مردم در مدیریت مصرف آب را خواستار شد و یادآور شد: بدون همکاری و همراهی مردم نمی توان خشکسالی را مدیریت کرد و در این راستا مردم نقش اول را ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه های در دست اجرای این شرکت در سال جاری بتوانیم بخش عمده ای از کم آبی موجود در استان را با آب یابی های جدید برطرف کنیم.

فرماندار بدره روز گذشته با ذکر اینکه وضعیت آب شرب این شهرستان بحرانی است بر لزوم برنامه ریزی آبفا برای حل این مشکل چند ساله بدره تاکید کرد.

سیروس مراد حاصلی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی ، آب شرب اکثر روستاها وقسمتی ازمناطق شهری این شهرستان هم اکنون نوبت بندی شده است.

وی افزود: از 25 روستای شهرستان 5 روستا به وسیله تانکر سیار یک تا دو بار در هفته و روستاهای زرانگوش، زید، تلخاب بین 4 تا 6 ساعت در شبانه روز و مابقی روستاهای بخش هندمینی بین 8 تا 12 ساعت در شبانه روز آب دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار