معاون هماهنگی اقتصادی و امور منطقه ای استاندار ایلام از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه منطقه تفریحی چغاسبز در شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 28 July 2015
حشمت اله عسگری گفت: منطقه تفریحی چغاسبز بواسطه نزدیکی به شهر یکی از مکان های تفریحی و پر ازدحام شهر ایلام در ایام مختلف است.

وی افزود: به همین منظور باید چند طرح مناسب و سازگار با محیط زیست و جنگل پسند در این منطقه ایجاد کرد تا علاوه بر حفظ و حراست از آن به رونق این منطقه بمنظور رفاه بیشتر استفاده کنندگان نیز اضافه شود.

عسگری تاکید کرد: هر چند که این اعتبار ناچیز است اما با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز می توان اقدام عملی در راستای توسعه گردشگری و زون های تفریحی منطقه انجام داد.

به گفته وی، اکنون چند طرح توسعه گردشگری و تفریحی سازگار با محیط زیست با حفظ جنگل برای این منطقه از سوی سرمایه گذاران داخلی ارایه شده که امیدواریم پس از بررسی توسط اداره کل منابع طبیعی، اجرایی شوند.

معاون استاندار ایلام گفت: توسعه مناطق گردشگری و تفریحی در استان ایلام با توجه به علاقمندی مردم به طبیعت نقش مهمی در ایجاد طراوت و افزایش نشاط اجتماعی شهروندان و گردشگران دارد.

وی یادآور شد: استان ایلام یکی از مناطق بکر با طبیعت بسیار زیبا و چهار فصل است که توسعه زیر ساخت های گردشگری در آن و معرفی مکان های تاریخی و طبیعی آن نقش مهمی در جذب گردشگران بیشتر دارد.

عسگری از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست که مکان های تاریخ و گردشگری را بصورت ویژه و در قالب بروشور با هدف جلب سرمایه گذار در طرح های گردشگری به زبان های مختلف به سرمایه گذاران و متقاضیان خارجی معرفی کند.

وی ابراز امیدواری کرد که توسعه گردشگری در ایلام با فراهم شدن زیر ساخت های مناطق منجر به معرفی بیش از پیش این استان در کشور و منطقه شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار