کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام:
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه جدید بارشی از اواخر وقت فعالیت خود را در استان ایلام آغاز و تا آخر هفته جاری این روند ناپایداری های جوی کماکان ادامه می یابد.
کد خبر: ۷۱۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 26 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ احسان احمدی نژاد اظهار داشت: موج اول بارش های این سیستم از ساعاتی دیگر آغاز و تا آخر وقت پنجشنبه به تناوب به بارش نزولات جوی در استان می پردازد و موج دوم سامانه از روز جمعه شروع به فعالیت می کند که نسبت به موج اول از شدت و قدرت ریزش بیشتری برخودار است.

وی افزود: بارش های این سیستم در نقاط گرمسیر به صورت بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات ریزش ها به شکل برف است و دمای هوا در روز جمعه نسبت به روزهای اخیر کاهش می یابد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام با بیان اینکه دامنه پراکنش سیستم بارشی کل استان ایلام را در بر می گیرد، یادآور شد: با توجه به قدرت بارش ها بویژه در روز جمعه احتمال آبگرفتگی معابر و لغزنده شدن مسیرهای درون و برون شهری دور از انتظار نیست.

احمدی نژاد گفت: وزش باد از روز سه شنبه تا پنجشنبه دیگر پدیده جوی استان ایلام است که به علت وزش باد شدید به خصوص در طی روز چهارشنبه برای جلوگیری از آسیب دیدن احتمالی تاسیسات تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی مه گرفتگی و مه آلود شدن گردنه ها و جاده های کوهستانی، خطر صاعقه و رعد و برق را از دیگر پیامدهای این سیستم بارشی برشمرد و افزود: با توجه به وزش باد شدید در منطقه احتمال وقوع گرد و غبار در روز چهارشنبه در مناطق مرزی وجود دارد.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش نزولات جوی در شهرستان های آبدانان 949 و ایوان با 932 میلی متر و کمترین بارش نیز در شهرستان های مهران با 389 و دهلران با 429 میلی متر باریده و در ایلام نیز 713 میلیمتر بارش ثبت شده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار